عبدالله عبدالله رسمن فرم دریافت پاسپورت الکترونیکی از طریق انترنت را پر کرد

وزارت امور داخله کشور، امروز طی نشست مشترکی با وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و ریاست عمومی دافغانستان بانک، از آغاز توزیع فورمه های آنلاین متقاضیان پاسپورت را آغاز کردند.

برنامه رسمی توزیع پاسپورت های الکترونیکی از طریق انترنت با پرکردن فرم توسط عبدالله عبدالله ریس اجراییه وبا حضور وزیر داخله و زیر مخابرات افغانستان آغاز شد.

DSC_0101-300x201

سید عمر صبور، رئیس عمومى اداره پاسپورت کابل در مراسمی گفت: دو سال آغاز توزیع پاسپورت های الکترونیکی گذشته است و این اداره توانسته است تا اکنون  ۹۰۰ هزار پاسپورت الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

این مقام ریاست پاسپورت افزود درحال حاضر بعد از طی مراحل قانونی، روزانه ۲۰۰۰ پاسپورت الکترونیکی در کابل و۱۰۰۰ پاسپورت در ولایات کشور داده می‌شود.

سید عمر صبور افزود که تمامی هموطنان کشور می‌توانند در کابل از طریق پوست سریع، با پرداخت ۲۰۰ افغانی و در ولایات با پرداخت ۵۰۰ افغانی پاسپورت خود را در منزل دریافت نماید.

اقای صبور می گوید پروسه توزیع پاسپورت از طریق انترنت به دو علت دچار ضعف است یکی این که  به علت نداشتن نام  بیشتر خیابان ها وکوچه ها در کابل و لایت ها کشور سبب بروز مشکل در این زمینه شده است.

دو این که  نبود برق همیشه گی و فراهم نبودن زمینه دسترسی اکثر مردم به انترنت، از مشکلات این روند بشمار می رود.

رئیس عمومی اداره پاسپورت در عین حال از آغاز روند درخواست آنلاین این نوع پاسپورت خبر داد و گفت که این برنامه به صورت آزمایشی برای ۱۰۰ تن روی دست گرفته شده است.

سید عمر صبور تصریح کرد که متقاضیان می‌توانند با استفاده از فورم‌های ویژه، از طریق آنلاین درخواست خود را به این اداره بفرستند و بعد از طی مراحل، بخاطر انجام بایومتریک به ریاست پاسپورت مراجعه کنند.160114 Kabul Abdullah 2

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت ، ضمن پر کردن یک فورم آنلاین درخواست پاسپورت برای خود، آغاز این روند را یک دستاورد خوب خواند.

این مقام حکومتی  خاطر نشان کرد که با حکومتداری الکترونیکی از جمله توزیع پاسپورت‌های الکترونیکی می‌توان جلو فساد در کشور را گرفت.

وی گفت: ((این یک حقیقت است که ما از کاروان (توسعه) جهان عقب مانده‌ایم، ولی مطمئن هستم که آن راه که جهانیان در سال‌های طولانی طی نموده‌اند، ما در اسرع وقت به آن دسترسی پیدا می کنیم. ))

رئیس اجرایی حکومت ضمن قدردانی از کارکرد‌های اداره پاسپورت، از وزارت امور داخله کشور خواست که فضای بهتری را برای مردم هنگام دریافت پاسپورت در فصول مختلف فراهم سازد تا مراجعین با مشکل مواجه نشوند و همچنان وزارت اطلاعات و فرهنگ و سایر نهادهای مرتبط در زمینه نام گزاری جاده ها و کوچه ها اقدام کنند.

نور الحق علومى وزیر امور داخله نیز گفت که حکومت افغانستان با توزیع پاسپورت‌ الکترونیکی توانسته است یک سیستم خوب مطابق با استندردهای بین المللی ایجاد کند تا دیگر در این زمینه تقلب صورت نگیرد.

به گفته وی، وزرات امور داخله در این زمینه مسوولیت‌های خود را به خوبی انجام داده است و تلاش می‌کند که در عرصه‌های مختلف اصلاحات بنیادی را عملی سازد.

مطالب مرتبط