مسیر انتقال پروژه برق «توتاپ» بازنگری می‌شود

دفتر معاون دوم ریاست جمهوری محمد سروردانش خبرداده که در نشستی به ریاست سروردانش معاون ریاست جمهوری با حضو وزیرانرژی و آب و رییس شرکت برشنا برگزار گردیده موافقت گردیده که مسیر انتقال برق توتاپ بازنگری گردد.

انتقال برق

در خبرنامه گفته شده این نشست پس از آن برگزار گردیده که رییس جمهور برای تجدید نظر به آن هدایت داده است.

انتقال برق 500 کیلووات  که ازبکستان به تاجکستان و افغانستان آمده و به پاکستان انتقال می‌یابد به نام پروژه « توتاپ» یاد می‌شود. براساس ارزیابی یک شرکت آلمانی مطمین ترین و کم هزینه ترین مسیر انتقال لین این برق از مناطق مرکزی که از سمنگان به پلخمری و سپس به بامیان می‌گذرد گفته شده اما شرکت برشنا قبلا اعلام کرده بود که این پروژه از این مسیر نه بلکه از مسیر سالنگ می‌گذرد.

در پی اعلام شرکت برشنا اعتراض‌های گسترده در مورد آن از طرف نمایندگان ولایت‌های مرکزی و مردم بامیان صورت گرفت.

این درحالی است که محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه حدود یک سال پیش که گزارش آن در خبرگزاری افق به نشر رسیده از شرکت برشنا خواسته بود که مطابق ارزیابی شرکت آلمانی فیشنر که گفته بود انتقال این پروژه از مناطق مرکزی کم هزینه و مطمین است از این مسیر بگذرد.

معاون دوم مجلس نمایندگان به آن اعتراض جدی نمود و یک نامه اعتراضی را به شرکت برشنا فرستاد که در آن از مزایای تخنیکی و اقتصادی و تامین عدالت و نیازهای مردم مناطق مرکزی به برق از انتقال برق «توتاپ» از مناطق مرکز یاد آوری کرده است.

در خبرنامه‌ای که دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری منتشرکرده گفته شده در جلسه فیصله شده که قرار داد خط انتقال پروژه توتاب توسط هیات مشترک وزارت انرژی و آب، شرکت برشنا و نماینده دفتر معاونت دوم رییس جمهور بررسی گردیده و نتیجه آن به کابینه برای تایید و اجرایی آن ارایه می‌شود.

مطالب مرتبط

یک نظر