حمله انتحاری بر یک ملی بس در ایالت بلوچستان پاکستان ۱۸ کشته و بیش از ۲۰ زخمی بر جای گذاشت

مقامهای پلیس پاکستان امروزسه شنبه شب گزارش دادند: اقدام تروریستی علیه شیعیان و انفجار بمب کنار سرک در مسیر حرکت ملی بس زائران شیعی ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، 18 کشته و بیش از 20 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش افق، مقامهای پلیس ایالت بلوچستان در گفت و گو با خبرنگاران گفتند: یک ملی بس حامل زائران شیعه پاکستانی در مسیر بازگشت از نقطه صفر مرزی تفتان (پایانه میرجاوه – مرز مشترک با ایران) غروب امروز در بخش ˈدرین گرهˈ منطقه ˈمستونگˈ در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور هدف اقدام تروریستی و انفجار قرار گرفت.

این مقامها خاطر نشان کردند: بر اثر این انفجار تروریستی علاوه بر کشته شدن 18سرنشین ملی بس ازجمله مردم  ملکی شیعی و نیروهای امنیتی محافظ، بیش از 20 تن نیز بشدت زخمی شدند.

رسانه های پاکستانی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند: تروریست ها در این انفجار از یکصد کیلوگرم مواد منفجره استفاده کردند.

تیم های امدادی با حضور در محل انفجار اجساد قربانیان و زخمیهای این اقدام تروریستی را به شفا خانه هاو شهر مستونگ و کویته مرکز ایالت بلوچستان انتقال دادند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

ممنون حسین رییس جمهوری و محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه هایی این انفجار تروریستی را بشدت محکوم کرده و ضمن صدور دستور به منظور رسیدگی به وضعیت زخمیهای این حادثه و بازماندگان کشته شدگان، نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریعتر جوانب این اقدامات تروریستی را پیگیری کرده و عاملان آن را شناسایی و بازداشت کنند.

11 دیماه جاری (اول ژانویه)؛ اقدام یک تروریست انتحاری برای انفجار موتر بمب گذاری شده در کنار یک ملی بس حامل زائران شیعه که از مرز ایران (تفتان) به سمت شهر کویته در حرکت بود، چهار شهید و 31 زخمی برجای گذاشت.

به نقل از رسانه های خبری پاکستان، گروه تروریستی موسوم به ˈجیش الاسلامˈ مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته بود.

سال گذشته بر اثر حملات مکرر مهاجمان تروریست و افراد گروه لشکر جهنگوی و جیش الاسلام به سوی اعضای شیعی قوم هزاره و اتوبوس های مسافربری حامل زائرین شیعه در ایالت بلوچستان پاکستان بیش از یکصد نفر جان خود را از دست دادند.

مطالب مرتبط