توجه رسانه‌های بین المللی جهان به ویدیویی از ولیعهد ۱۲ساله مراکش

ویدئو از ولیعهد مراکش در رسانه‌ها بین المللی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است٬ مولای حسن شاهزاده ۱۲‌ ساله‌ی مراکشی و در حال حاضر ولیعهد پادشاه مراکش است.

به گزارش افق در ویدئویی که اخیرا از مولای حسن این ولیعهد مراکش منتشر شده است، او در حین انجام آیین‌های سلطنتی از پذیرفتن بوسیدن دستش توسط مقام های حکومتی که در دربار مراکش مرسوم است سرباز می‌زند.

در این ویدیو که به تازه گی در رسانه ها منتظر شده است  نشان می دهد که مولای حسن”، ولیعهد ۱۲ساله‌ی مراکش علاقه‌ای به بوسیده شدن دستش توسط مقامات این کشور ندارد و این عدم علاقه را نیز نشان می‌دهد.

در این ویدئویی ولیعهد مراکش که در ظاهری شیک وقتی در یک مراسم تشریفاتی با مقامات عالی‌رتبه‌ی این کشور که در مقابلش صف کشیده‌اند، دست می‌دهد، به کَرات دستش را در هنگام بوسیده شدن، عقب می‌کشد.

“مولای حسن”، فرزند محمد ششم، شاه مراکش، از اوایل سال ۲۰۱۵، وظایف رسمی‌اش را در مقام ولیعهد این کشور به تدریج آغاز کرده است.

مَراکِش یا مغرب  کشوری است در شمال غربی آفریقا. مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل الطارق و دریای مدیرترانه می‌رسد.

کشور مراکش  با کشورهای الجزیره، موریتانی و اقیانوس اطلس، و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌است.

پایتخت مراکش شهر رباط است.

نام مراکش از نام پایتخت کهن یعنی شهر مراکش برگرفته شده است، که واژه‌ای بربر به معنای “سرزمین خدا” است. نام Morocco در انگلیسی هم تغییر یافته واژه مراکش است. تا همین چند دهه اخیر هم این سرزمین در زبان عربی مراکش خوانده می‌شد.

نام «مراکش» به دری  امروز معمولتر از «مغرب» است زیرا نام بین‌المللی پادشاهی مغرب مراکو است که برگرفته از نام مراکش است بنابراین کاربرد نام مراکش بجای مغرب در زبان دری بهتر است بویژه اینکه دولت آن کشور نام رسمی بین‌المللی مراکو را برسمیت می‌شناسد و نه نام عربی المغرب. ترکیه تنها کشور دنیا است که از پادشاهی مراکش با نام کشور فاس نام می‌برد.

مطالب مرتبط