پوتین: هرکسی از موضع ما خوشش نمی آید، ما را دشمن نخواند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درگفتگو با یک  روزنامه نگاران آلمانی در رابطه روابط کشور روسیه و کشورهای غربی ۲۵ سال پس از پایان جنگ سردگفت : با وجود ازبین رفتن  دیوار برلین، سیاستمداران موفق بر غلبه تقسیم بندی اروپا نشده اند.RIAN_02276877.LR.ru

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز ٬ولادیمیرپوتین رئیس جمهورفدراتیف روسیه در این دیدار خود که در شهر سوچی برگزار شد افزود ۲۵سال قبل دیوار برلین فروریخت، اما تقسیم بندی اروپا همچنان پا برجاست و این دیوارهای نامرئی به سادگی به شرق منتقل شدند و این باعث ، سوء تفاهم و بحران شده است.

اقای پوتین علت اصلی گسترش دوره جنگ سرد در میان سیاستمداران اروپایی دلیل اصلی گسترش ساختار ناتو به شرق بوده است.
ولادیمیر پوتین می افزاید با وجود ظهور منافع مشترک کشورها در شرایط کنونی در فضای جهانی، روسیه مواضع اصولی خود را تغییر نمیدهد.

 آقای پوتین همجنان خاطر نشان می کند که ما امروز به دنبال اتحاد تمام کشور های جهان واروپا هستیم و تهدید جهان تهدید ما است و ما تهدیدات مشترک داریم.

ریس جمهور روسیع می افزاید  ما برای مبارزه با این تهدیدات در کنار دوستان خود هستیم. به گفته وی، ما نه تنها به دنبال مبارزه با تروریزم هستیم، بلکه حل بسیاری از مشکلات رایج، مثل مقابله با جرم و جنایت، قاچاق انسان،مبارزه برای حفاظت از محیط زیست و غیره با تمام کشور ها همکاری خواهیم کرد.

آقای پوتین گفت همکاری ما با کشورها این بدان معنا نیست که در مورد هر مسائل باید توافق صورت بگیرد. اگر کسی از موضع ما خوشش نمی آید، نیازی نیست٬ ما را دشمن خطاب کند.

رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود، روسیه قصد ندارد در هر درگیری نظامی مداخله کند. آقای پوتین گفته بود، اگر امریکا در مورد انجام عملیات نظامی تصمیم بگیرد و امتناع برخی از کشورها در این عملیات بسیار شگفت انگیز است. وی گفت:” من بر این باور بودم، غرب دارای ایدئولوژی دموکراتیک متحد است، اما امتناع برخی از کشورهای غربی نشان میدهد که جهان در حال چند قطبی شدن است.”

مطالب مرتبط