جبهه ایتلافی جدید به رهبری انور الحق احدی اعلام موجودیت می‌کند

یک ایتلاف سیاسی جدید به رهبری انورالحق احدی رهبر حزب افغان ملت که متشکل از بعضی از وزیران کابینه حامد کرزی ،سران قومی و چهره های سیاسی می باشد تا چند روز دیگر اعلام موجودیت می‌کند.

انورالحق احدی

حمید عالمی رییس دفتر حزب افغان ملت گفته است ایتلاف سیاسی جدید به رهبری انور الحق احدی به روز پنجشنبه این هفته اعلام موجودیت می کند.

به گفته رییس دفتر این حزب در این ایتلاف سیاسی بعضی از وزیران دوره حامد کرزی، والی، سران قومی شرکت دارند و این ایتلاف می‌خواهد به عنوان یک اپوزیسیون عمل کرده و با انتقاد از نارسایی‌های حکومت بپردازد و برای گرفتن امتیاز های سیاسی اعلام موجودیت نمی‌کند.

این ایتلاف جدید درحالی اعلام موجودیت خواهد کرد که پیش از این چهار ایتلاف دیگر نیز به نام های شوای احزاب و رهبران جهادی، شورای حراست و ثبات افغانستان و شورای احزاب سیاسی و ملی تشکیل گردیده و اعلام موجودیت کرده اند.

تمامی این ایتلاف ها متشکل از چهره‌ها و سران احزاب جهادی هستند که در طول سیزده سال گذشته در حکومت نقش سیاسی داشته اند و یا از جایگاه خاص سیاسی در معادلات قدرت برخورد دار بوده اند.

در طول چهارده سال گذشته این افراد بازیگران اصلی سیاست و قدرت در افغانستان بوده اند و برعلاوه داشتن نقش‌های سیاسی دارای سرمایه و منابع اقتصادی بیشتر نیز هستند و بعضی‌های شان متهم به عضب زمین های دولتی و فساد نیز هستند.

در طول این مدت، سنت بازی‌گری این چهره‌ها بر این استوار بوده که هرگاه از بدنه قدرت سیاسی به دور مانده اند و یا از امتیازهای سیاسی محروم شده اند جبهه و ایتلاف‌های سیاسی تشکیل داده اند و پس از گرفتن امتیاز سیاسی این تشکل‌ها فروپاشیده است.

مطالب مرتبط