اشرف غنی در ننگرهار: با داعش،محکمه صحرایی و غصب زمین‌ مخالف است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز به ولایت ننگرهار رفت و با مسوولان دولتی، نمایندگان و بزرگان  این ولایت و لایت‌های لغمان، کنر ، نورستان و کنر دیدار کرد.

10362_916859355072229_8791369388215602668_n

در نخست رییس جمهور در جلسه‌ای که از طرف مسوولان دولتی دایر شده بود، بزرگان این ولایت مشکلات ولایت و خواست‌های مردم را با او شریک ساختند.

رییس جمهور در سخنرانی خویش به مردم ننگرهار از راه اندازی بعضی برنامه‌های توسعه‌ای از جمله ساختن بندها، توسعه زارت و مالداری، ساخت جاده‌ها و احیای جنگلات را در ولایت ننگرهار، نورستان، لغمان و کنر وعده داد.

همچنان رییس جمهور با در نظر داشت یکی از خواست‌های مردم ننگرهار که مطرح کرده بودند باید زمین‌های غضب شده پس گرفته شده و عاملان آن محاکمه شوند گفت مردم ننگرهار خواهان عضب زمین‌ها نمی‌باشد و عاضبان زمین را محاکمه می‌کند.

گفته می‌شود در طول چهارده سال گذشته در ولایت ننگرهار بیش از 3000 هزار جریب زمین توسط زورمندان، فرماندهان و بزرگان جهادی غضب گردیده است.

یکی از مواردی که اشرف غنی رییس جمهور را مجبور کرده که به ننگرهار برود حضور افراد داعش و افزایش ناامنی و انتقادهای است از دولت در این  مورد شده است.

آقای غنی در سخنرانی خویش گفت داعش در خاک ما جای ندارد و از وزارت دفاع می‌خواهند که علمیات منظم را برای سرکوب داعش از طریق زمین و هوا انجام دهد.

رییس جمهور از اراده مردم برای مقابله با مخالفان و داعش توصیف کرد و گفت تمامی مبارزات مردم باید در قالب نیروهای پولیس و نیروهای دیگر امنیتی تنظیم گردد.

اشرف غنی از فعالیت‌های خودسرانه و خشونت‌ها به نام دفاع از مردم انتقاد کرد و گفت با محکمه صحرایی مخالف است و ما میراث دار تمدن بزرگ دنیا هستیم اگر کسی را محکمه می‌کنیم باید در محکمه رسمی باشد نه در محکمه صحرایی.

مخالفت جدی رییس جمهور از محکمه صحرایی و  نیروهای مسلح غیر مسوول درحالی مطرح گردیده که ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان که از ولایت می‌باشد بعد از آن‌که پس از سپری کردن سه ماه تلاش در جلال آباد برای تنظیم نیروهای جنگی علیه داعش رفته بود زمانی که به کابل آمد از دولت انتقاد کرد که حکومت در مبارزه با داعش با وی همکاری نکرده است و شماری از افراد از درون حکومت با افراد اعش همکاری دارند.

 درحدود یک ماه پیش پنج نفر از افراد داعش هنگام که بریک پوسته نیروهای مربوط آقای ظاهر قدیر حمله کردند توسط افراد مسلح این پوسته سربریده شدند و سرهای شان را به روی جاده قرار دادند.

چند روز پیش افراد داعش در ولسوالی اچین این ولایت، تعدادی از افراد طالبان و یک سرباز اردوی ملی را دستگیر کرد و بعد جمع آوری مردم محل آنها را مجبورکردند که نمایش سربریدن افراد طالبان و سرباز اردوی ملی را تماشا کنند.

مطالب مرتبط