موافقت مشروط دولت سوریه برای شرکت در مذاکرات صلح در آن کشور

وزیرخارجه دولت سوریه گفته است دولت سوریه درصوتی در مذاکرات صلح که قرار است برگزاری شود شرکت می‌نماید که فهرست شرکت کنندگان در مذاکرات صلح را ببیند و اطمینان حاصل کند  که گروه های تروریستی در آن شرکت نداشته باشند.

Generated by IJG JPEG LibraryGenerated by IJG JPEG Library

سانا خبرگزاری رسمی سوریه گفته است  ولید المعلم وزیرخارجه دولت سوریه  این گفته‌ها را در نامه‌ای که به استفادی میستو را نماینده سازمان ملل در دمشق فرستاده بیان کرده است.

بار اول قرار بود کنفرانس صلح سوریه در سال 2014 در ژنو برگزار شود و طرف‌های درگیر برای شرکت در آن به توافق نرسیدند.

ماه گذشته  شورای امنیت سازمان ملل طرحی را برای برگزاری گفتگوهای صلح ترتیب کرد و کشورهای موافق و حامی دولت بشار الاسد نیز به آن به توافقت رسیدند.

یکی از مواردی اختلافی که بر سر برگزاری مذاکرات صلح در سوریه میان دولت و مخالفان آن وجود دارد این است، مخالفان دولت سوریه پیش از شروع مذاکرات خواهان شکستن محاصره و آزادی شماری از بازداشت شدگان و پایان دادن به حملات هوایی می‌باشند و دولت سوریه بعضی گروه‌های مخالف اش را تروریستی می‌خوانند

جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 به وجود آمد و تاکنون این جنگ 250 هزار کشته داده و باعث پناهنده شدن هزاران خانواده سوری به کشورهای دیگر از جمله به اروپا گردیده است.

تاکنون این جنک پایان نیافته و قرار است که مذاکرات صلح در صورتی که توافق نهایی میان دولت و مخالفان آن به وجود آید تا پانزده روز دیگر در 25 جنوری برگزار می‌گردد.

مطالب مرتبط