وزیرداخله: برنامه‌های مشخص برای سرکوب مخالفان مسلح طرح شده است

مجلس نمایندگان امروز مسولان امنیتی را برای پاسخ گوی به مسایل امنیتی و افزایش ناامنی و تدابیر آنها برای مقابله با نیروهای مخالف مسلح استجواب کرد.

نورالحق علومی وزیر داخله

نورالحق علومی وزیرداخله در این نشست از برنامه‌های منظم برای مقابله و سرکوب مخالفان مسلح در فصل زمستان یاد آوری کرده است.

سرپرست وزیردفاع ملی گفته است برای سرکوب مخالفان مسلح نیاز به قوای هوایی است و در ضمن یاد آورد شده است علاقه مندی به پیوستن به صف نیروهای امنیتی بیشنر شده است و او از فارغ شدن ده هزاز سرباز که در روند آموزش مسلکی نظامی از سراسر کشور فارغ گردیده اند سخن گفته است.

مسعود اندرابی که پس از استعفای رحمت الله نبیل به تازه‌گی به عنوان سرپرست ریاست امنیت وظیفه گرفته است در این نشست گفته است اراده قاطع در نیروهای امنیتی وجود دارد که افراد داعش در ننگرهار سرکوب شود، افکار و عملکرد داعش برای مردم افغانستان قابل تحمل و پذیریش نیست.

مجلس نمایندگان درحالی مسوولان نهادهای امنیتی را استجواب کرده است که تهدیدهای امنیتی مخالفان مسلح قوت گرفته است و نگرانی‌های وجود دارد اگر تدابیر لازم برای مقابله به این تهدیدها، روی دست گرفته نشود احتمال این وجود دارد که پس از ختم فصل سرما مخالفان مسلح دست به حملات و اقدام‌های تخریبی بیشتر بزنند.

انتقادی دیگر از طرف مردم  در مورد  اداره شدن وزارت دفاع و امنیت ملی توسط سرپرستان است و در این مورد هفته پیش اعضای مجلس سنا و نمایندگان نیز خواستار جدی معرفی افراد شایسته از طرف رییس جمهور برای رای گرفتن اعتماد از مجلس نمایندگان شدند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. خداکند این طیاره جدید امریکا به گفته استانکزی در راه آمدن است مانند طیاره چند سال قبل امریکا که از جنگ دوم جهانی بود شدیدأ سینه و بغل هم بودبه بسیار ناله و فغان چندنین بار در راه دم گرفت تا از کوه های سر به فلک وطن عزیز عبور کند خود را تا میدان هواهی کابل رساند برای همیش استراحت کرد.
    فعلا عساکر اربکی افغانستان از آن به صفت تشناب استفاده میکند امریکا و اجینت های آن دروغ میگوید چیز بدرد خور بماه نمی دهد از قراین معلوم میشود طیاره که به افغانستان بنام طیاره جدید می آید از همان قماش باشد.بهتر است دولت یک بال آنرا اولأ تست امتحان کند بدرد ما میخورد توانایی کار را دارد یانه در غیر آن از قبول آن معذرت بخواهد نا حق خود را ضرور نیست منت دار امریکا ساخت معلوم میشود در وزارت دفاع امریکا مانند افغانستان فساد اداری به شکل بسیار بالا وجود دارد ده ملیارد دالر را نظامی امریکا دو باره دزدیدن مانند دستگاه برق حرارتی طیاره کهنه که رنگ شده روان کرد بسیار مشکل است به سخنان امریکا و پاکستان باور کرد هر دو دریک ردیف هستند. حاجی صبور