“عضویت سه فرد از اقوام غیر پشتون در شورای رهبری طالبان”

رهبری طالبان به رهبری اختر محمد منصور دو عضو شورای کویته را که بعد از اعلام مرگ ملاعمر از این شورا حمایت نکرده اند اخراج کرده و سه نفر دیگر از اقوام غیرپشتون را به عضویت این شورا شامل کرده است.

0,,15712642_304,00

روزنامه اکسپرس تریبیون چاپ پاکستان این خبر را به نقل از یک مقام طالبان که نخواسته افشا شود به نشر به رسانده است.

به نقل از منبع، دوعضو اخراج شده این شورا ملاحسن رحمانی و عبدالرزاق می‌باشند که بعد از نشر مرگ ملاعمر از ملامنصور بیعت نکرده به این خاطر شورای کویته طالبان که در تحت رهبری ملا اختر محمد منصور می‌باشد آنها را از این شورا اخراج کرده است.

ملاعبدالرزاق در زمان حاکمیت طالبان به عنوان وزیرداخله و ملاحسن به عنوان والی قندهار فعالیت می‌کرده اند.

یک مقام طالبان به روزنامه اکسپرس تریبیون گفته است ملایعقوب پسر ملاعمر و ملاعبدالمنان برادر ملاعمر که پیش از این با ملااختر محمد منصور ابراز مخالفت کرده بودند به شاخه طالبان به اختر محمد منصور پیوسته و برای عبدالمنان در کمیسیون سیاسی طالبان یک موقف داده شده است.

همچنان روزنامه اکسپرس تریبیون گفته است شورای رهبری طالبان شاخه اختر محمد منصور در یک اقدام بی‌پیشینه در تشکیل این شورا به غیر از قوم پشتون افرادی از اقوام دیگر را شامل ساخته است.

گفته می‌شود این سه نفر از اقوام دیگر، ملاعبدالرحمان از قوم ازبک، شیخ شریف از قوم تاجیک و یک نفر دیگر از قوم ترکمن هستند که در تشکیل شورای طالبان گرفته شده اند.

اما تاکنون سخنگوی طالبان و یا کدام مقام ارشد این گروه این تغییرات و پیوستن پسر و برادر ملاعمر را در تحت رهبری ملامنصور اعلام نکره است.

مطالب مرتبط