هندوستان میزبان 53 کشور جهان موسوم به «گروه قلب آسیا» روز جمعه با حضور 30 وزیر در باره افغانستان است

کشورهندوستان روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری میزبان دو نشست مهم بین المللی در باره افغانستان است که یک نشست را کشور افغانستان برنامه ریزی کرده و نشست دیگر با برنامه ریزی کشور آلمان برگزار می شود.

به گزارش افق، نشست گروه بین المللی تماس برای افغانستان – پاکستان موسوم به (ICG) روز پنجشنبه با حضور نمایندگان ارشد 53 کشور جهان و نشست موسوم به «گروه قلب آسیا» روز جمعه با حضور 30 وزیر و مقام ارشد از کشورهای منطقه برگزار می شود.

علاوه بر این، 11 مقام بلندپایه سازمان های منطقه ای و بین المللی در این نشست ها حضور خواهند داشت و موضوعاتی چون شرایط امنیتی افغانستان بررسی می شود.

نمانیده گان ارشد ایران نیز در این دو نشست حضور دارد.

این نشست ها با توجه به انتخابات ماه آوریل افغانستان و خروج نیروهای ناتو از این کشور در سال جاری میلادی برپا می شود.

سیداکبرالدین سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هندوستان گفت: «اس.کی.لامبا» نماینده ویژه هند در امور افغانستان -پاکستان در نشست گروه بین المللی تماس برای افغانستان – پاکستان حضور خواهد داشت. همچنین در نشست «گروه قلب آسیا» نیز «سوجاتا سینگ» قائم مقام وزارت امور خارجه هند شرکت می کند.

وی گفت: نشست گروه بین المللی تماس برای افغانستان – پاکستان را کشور آلمان برنامه ریزی کرده است و نشست «گروه قلب آسیا» نیز به پیشنهاد افغانستان برگزار می شود و هند فقط میزبانی آن را به عهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند ادامه داد: ما منتظر تایید نام ها و تعداد کشورهای شرکت کننده از سوی آلمان و افغانستان هستیم.

گروه بین المللی تماس برای افغانستان – پاکستان که کشور آلمان آن را تشکیل داده است، فرصتی برای همکاری سیاسی با توجه به تلاش های بین المللی برای صلح و ثبات در افغانستان و منطقه است.

مطالب مرتبط