افراد گروه طالبان یک جوان را در بدخشان را اعدام کردند

بدخشان در شمال شرق کشور، یکی از ولایت‌هایی است که گروه طالبان در بخش‌های این ولایت فعالیت دارند و قوانینی را در مناطق تحت کنترول خود برمردم وضع کردند که ایجاد محکمه صحرایی یکی از اقدامات طالبان دربدخشان است.

12467993_948311505254037_2009243337_n

حال مقام‌های محلی بدخشان از به دارآویختن یک جوان دراین ولایت از سوی گروه طالبان خبر داده اند.

احمد نوید فروتن  سخنگوی والی بدخشان به خبرنگاران گفته است که روز گذشته طالبان رضاشاه را به دار آویخته و او را به به قتل رسانده است.

آقای فروتن می‌گوید رضاشاه در روستای کوری ولسوالی تگاب زندگی می‌کرد و چندی قبل مامای خود را نیز به قتل رسانده بود.

فعالان حقوق بشردرولایت بدخشان  راه ندازی محکمه‌های صحرایی از سوی طالبان درکشور را محکوم کرده و آن را غیرقانونی می‌‎دانند.

احمد نوید فدا عضو کمیسیون ساحوی حقوق بشر به خبرنگاران گفته است که  قتل رضاشاه به مثابه محکمه صحرایی بوده و از این عمل طالبان ابراز نگرانی کرده است.

وی همچنان افزوده است  محاکم صحرایی، خلاف قانون اساسی و کنوانسیون‌های بین اللملی بوده است و باید عاملان این این رویداد بازداشت شوند.

مسوولان کمیسیون حقوق بشر در بدخشان می‌گویند که اگر فردی جرمی را انجام می‌دهد، باید از طریق نهادهای عدلی و قضایی دولت مجازات و محاکمه شوند،نه محکمه صحرایی.

سخنگوی والی بدخشان می‌گوید به زودی در ولسوالی تگاب عملیات نظامی بر مواضع گروه طالبان راه ندازی خواهد شد و عاملان این محکمه صحرایی را بازداشت خواهند کرد.

گروه طالبان در سایت رسمی خود اعلام کرده اند که رضاشاه را به جرم قتل مامایش بعد از فیصله  به دار آویخته است.

مطالب مرتبط