حمله مهاجمان مسلح به کنسولگری هند در مزارتاکنون یک زخمی برجای گذاشته است

 حمله مردان مسلح به قنسولگری هند در بلخ در اخرین ساعات شب یک شنبه تا کنون یک زخمی برجای گذاشته است.afbe9e4b-39b9-426e-8edd-8b95eb2eae58

به گزارش افق دیشب  که همه مردم افغانستان برای تماشای فوتبال افغانستان و هندوستان  پای تلویزیون خانه های خود نشتسه بودند٬چند مهاجم مسلح با ورود به یکی از خانه های نزدیکی کسنولگری هند در مزار به این کنسولگری حمله کردند.

عبدالرزاق قادری، قومندان امنیه پلیس ولایت بلخ به افق گفت: تعدادی افراد مسلح به یکی از ساختمان‌های نزدیک کنسولگری هند وارد شده و از آنجا به سمت این کنسولگری شلیک می‌کنند که تا کنون با گذشت ۹ ساعت از زمان حمله کار عملیاتی در این مکان برای دستگیری و خنثی کردن نقشه این مهاجمان جریان دارد.

آقای قادری گفته است نیروهای امنیتی کاملا منطقه را تحت کنرل دارند و برای جلوگیری از تلفات عملیات برای دستگیری گام به گام ادامه دارد.

منیر احمدی فرهاد، سخنگوی والی بلخ به افق گفت: که نیروهای ویژه ساختمان که مهاجمان در آن جابجا شده را محاصره کرده اند.
آقای فرهاد می گوید که هنوز تعداد دقیق مهاجمان مشخص نیست.12400444_899036780215683_160876360144947874_n

همچنان این مقام مسول در بلخ افزود تمامی دیپلومات های کنسولگری هند در مکان امنی هستندو هیچ گونه خطری انها را تهدید نمی کنند.
وزارت خارجه هند وقوع حمله به قنسولگری این کشور در مزارشریف را تایید کرد.
هنوز گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

قابل یاد اوری است استاد عطا سرپرست ولایت بلخ برای کنترل و وضعیت کنسولگری هند به ساحه رفته و خود شخصا مراحل حمله و دستگیری مهاجمان مسلح را نظارت می کند.

خاطر نشان باید کرد که در اخرین تماس خبرنگار افق در ساعت۷ صبح امروز با قومندان امنیه ولایت بلخ ٬ این مقام مسول گفته است تا کنون یک فرد ملکلی زخمی گردیده است و هیچ خسارات دیکری نداشته اند و کار برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد.

مطالب مرتبط