ملی پوشان کشور نایب قهرمان جنوب آسیا شدند

تیم ملی فوتبال افغانستان در دومین بازی  فینال جنوب آسیا  دو بر یک شکست  خورد و  به مقام نایب قهرمانی این بازی ها دست یافت.BAC61F6D-454B-4214-A04F-5424D3A77AF5_w640_r1_cx1_cy3_cw98_s

به گزارش افق تیم ملی فوتبال افغانستان که با شکست تیم های مالدیف،بوتان،بنگلادش و سریلانکا به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه یافته ساعت ۵:۳۰  دقیقه  روز یک شنبه به وقت  کابل به مصاف هند رفت  ودو بریک از هند شکست خورد.

بازی کنان افغانستان نیمه اول بازی را خوب شروع کردند و فرصت های خوبی برای هر دو تیم وجود داشت که  نتوانستند خوب استفاده کنند.

در نیمه دوم بازی در دقیقه ۵۵ بازیکن هندوستان با ضربه بغل پا قصد باز کردن دروازه افغانستان را داشت که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

اما در دقیقه ۶۸ بازی ٬ بازی کنان تیم ملی افغانستان  با یک پاس عمق فیصل شایسته را صاحب توپ کردندو این بازیکن کشور توانست دروازه هندوستان را  باز کرد.

درست دو دقیقه پس از گل افغانستان بازیکنان هندوستان در دقیقه ۷۰ روی اشتباه دفاع افغانستان توانستند دروازه افغانستان را باز کنند تا نتیحه بازی یک بریک  ادامه پیدا کنند.

هر دو تیم در  وقت اضافی یک بر یک به رخگن رفتند و  با شروع ۱۵ دقیقه وقت اول در دقیقه ۱۱ باز هم روی اشتباه خط دفاع افغانستان این تیم هندوستان بود که برای دومین بار دروازه افغانستان را در این دیدار باز کردند.

در نیمه دوم وقت اضافی نیز فرصت های خوبی برای افغانستان برا جبران گل وجود داشت اما داور مسابقه یک فرصت پنالتی را برای افغانستان نگرفت و بازی با نتیجه دو بر یک به سود هندوستان به پایان رسید و هندوستان برای هفتمین بار قهرمان این دوره از مسابقات شد.

در این بازی ها افغانستان با شکست سه بر صفر بوتان، ۴ بر صفر بنگلادیش  و ۵  بر صفر سریلانکا و ۴ بر۱ مالدیو را درهم کوبید به عنوان تیم اول به مرحله نهایی این رقابت ها صعود که در این مرحله به مصاف  میزبان هندوستان قرار گرفت.

جام چلنج کاپ در میان هشت تیم افغانستان، هندوستان، مالدیو، پاکستان، بوتان، سریلانکا، بنگلادش و بوتان که تیم‌های درجه ۲ آسیا می‌باشند، برگزار می‌شود.

در بازی فینال  وزیر امور پارلمانی، معین سیاسی وزارت امور خارجه و تعداد زیادی از دیپلومات های  وزارت امور خارجه کشور وعلاقمندان به تیم ملی افغانستان به هند سفر کردند واین بازی را  از نزدیک تماشا کردند.
تیم ملی کشور مان در این دوره از رقابت ها با ۱۶ گل زده بهترین خط حمله و با یک گل خورده بهترین خط دفاع را دارد.

این رقابت ها که از هفته گذشته بدینسو به میزبانی هندوستان برگزار شد با قهرمانی این کشور پایان یافت.

مطالب مرتبط