جشن سال نو میلادی به دلیل تهدیدهای امنیتی در بروکسیل برگزار نمی‌شود

به نقل از رسانه‌های بلیجم، دولت این کشور مراسم جشن سال نو میلادی و برنامه‌های  آتش بازی را در بروکسل بایتخت این کشور لغو کرده است.

بروکسیل

مقام‌های بلجیم می‌گویند این تصمیم برای امنیت جان شهروندان این کشور در پایتخت گرفته شده و لغو این برنامه‌ها،هشدارهای امنیتی و تهدیدهای احتمالی خوانده شده که متوجه باشندگان بروکسل در جریان مراسم سال نو میلادی می‌باشد.

چارلز میشل نخست وزیر بلیجم به خبرنگاران گفته است که براساس اطلاعاتی که دریافت کردیم، مراسم جشن سال نو میلادی را در بروکسل لغو کردیم.

درهیمن حال دور روز بیش پولیس بروکسل دو نفر را  به اتهام طراحی حملات تروریستی در شب سال نو میلادی دربروکسل بازداشت کردند.

بلجیم اولین کشور اروپایی است که مراسم جشن سال نو میلادی درپایتخت این کشور به علت تهدیدهای امنیتی لغو گردیده است.

در همین حال به گزارش بی بی سی، مقام‌های آلمانی نیز برگزاری مراسم جشن سال نو میلادی را درنزدیکی اقامت مهاجران و پناهجویان در شهر آرنزبرگ ممنوع کرده است.

کریستان سوبلر سخنگوی شهر آرنزبرگ به رسانه‌ای آلمانی  دویچه وله گفته است که این تصمیم  برای جلوگیری از تداعی شدن صحنه‌های هولناک جنگ  که در ذهن ساکنان این شهر جا گرفته ومراسم آتش بازی آن را تجدید می‌کند، ممنوع شده است.

آقای سوبلر می‌گوید  افرادی که از کشورهای جنگ زده  فرار کرده و به اینجا آمده اند، صدای انفجار ترقه وآتش بازی را به تیراندازی و بمب گذاری ارتباط می‌دهند نه جشن سال نو.

روان شناسان در آلمان به این باورند که صدای انفجار ترقه و آتش بازی  روی مهاجرین وپناهجویان تاثیرات ناگواری را خواهد گذاشت، از این‌رو نباید در نزدیکی  محل زند گی مهاجرین مراسم آتش بازی  برگزار شود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیون پناهجو در کشور آلمان خود را ثبت نام که بیشتر شان از کشورهای جنگ زده مانند سوریه، افغانستان و عراق به آن کشور رفته بودند.

مطالب مرتبط