غنی:جوانان افغان نهایت با ابتکار هستند٬این نسل مبتکر بیشتر از پیش تقویت شود

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان عصر امروز در برنامهء که ابتکارات بخش های مختلف پوهنتون پولی تخنیک کابل ارائه گردید گفت، خرسند هستم که محصلین ما بالای منابع تمرکز کردند و بر اهمیت لوگاریتم در عرصه های علوم و فناوری پی بردند.باز دید از ابتکارات 3 دیپارتمنت پوهنتون پولی تخنیک کابل (9)

به گزارش افق به نقل از خبرنامه  ارگ ریاست جمهوری٬این برنامه که در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری دایر گردید، ابتدا وزیر تحصلات عالی کشور و رئیس پوهنتون پول تخنیک کابل در خصوص ظرفیت‌های علمی پوهنتون مذکور به رئیس جمهور کشور معلومات ارائه نمودند.

سپس رئیس جمهور کشور ضمن بازدید از پروژه‌های که توسط محلصین پوهنتون پول تخنیک به نمایش گذاشته بود سخنرانی نموده، گفت که ابتکار پوهنتون پول تخنیک کابل مثال خوبی برای پوهنتون‌های دیگر است. وی افزود که تمام استادان و محصلینی که با فکر باز در زمینه کشف وسایل تخنیکی فعالیت نموده اند، باید تقدیر شود.

 رئیس جمهور کشور گفت، نباید موانع وجود داشته باشد تا باعث شود که اختراعات صورت نگیرد. وی تأکید کرد که تمام وزارت خانه‌ها باید با پوهنتون‌های کشور در تماس باشند تا از ابتکارات و منابع موجود استفاده مؤثر صورت‌گیرد.

همچنان رئیس جمهور گفت، از آنجائیکه تمرکز بیشتر پروژه‌ها روی مسایل امنیتی بود، در صورت ضرورت نهاد های مربوط از آن استفاده خواهند کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نسل جوان گفت که جوانان افغان نهایت با ابتکار می‌باشند و ضرورت است تا این نسل مبتکر بیشتر از پیش تقویت گردد. وی خاطر نشان کرد که بالای نسل جوان باید سرمایه گزاری شود و این سرمایه گزاری در عرصه عمل نتایج مثبت را در آینده رقم خواهد زد.

رئیس جمهور کشور در اخیر گفت که امروز وضعیت پوهنتون پول تخنیک با مقایسه ده‌سال قبل متفاوت می‌باشد که این پیشرفت را استقبال می‌کنیم.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. شخصیکه تابلو وزارت دفاع را به فرمایش استخبارات پاکستان نوشته کلمه دری را که زبان رسمی کشور را حذف کرده از جمله خاینین کشور وطن فروش معامله گران تاریخی است عمدی بدستور بیگانه گان این خاینین به خاطر تفرقه چنینن کار را انجام داده باید هرچه عاجل مقامات ذیصلاح تابلو را اصلاح کند به زبان دری پشتو و انکلیسی بنوسید و دست این خاین که به چنین کار به دستور بیگانه زده از کار گرفته شود لعنت بر خاین مزدور امروز در دفاع از وطن تمام اقوام کشور خون میدهد اما تو خاین ملی خلاف قانون اساسی کشور به خاطر تفرقه بین اقوام کشور وطن فروش مزدور عمدی دست به چنین خاینت به دستور پاکستان میزنی باید عاجل تابلو وزارت دفاع اصلاح گردد .حاجی صبور