رئیس جمهور غنی:سال آینده، انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها برگزار می گردد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که حکومت آمادهء برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالی ها در میان فصل های تابستان و خزان سال آینده می باشد و تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات مطابق قانون از صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات میباشد که از طرف آنها باید مشخص شود.1913942_911274402282136_5924387825253718992_n

به گزارش افق به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری ٬رئیس جمهور این موضوع را صبح امروز در دیدار های جداگانه با اعضای کمیسیون ویژۀ اصلاحات انتخاباتی و کمیتۀ گزینش بیان داشت. رئیس جمهور گزارش نهایی کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی را استماع نمود و از کمیته گزینش خواست تا در اجراات شان پیشنهادات آن کمیسیون را در نظر گیرند. 

محمد اشرف غنی گفت که بعد از مشوره های گسترده با اقشار مختلف مردم در ولایات کشور  تصمیم گرفته است که تا زمان برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالی ها، هر دو مجلس شورای ملی به کار شان ادامه دهند.

در این دیدارها، محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه نیز حضور داشتند.

به همین ترتیب کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی که کار شان امروز به پایان رسید، گزارش نهایی و پیشنهادات خویش را برای اصلاح نظام انتخاباتی به رئیس جمهور ارائه کردند.

رئیس جمهور در ملاقات اش با اعضای کمیتۀ گزینش گفت که آنان می توانند سر از امروز رسماً کار خود را آغاز کنند. رئیس جمهور غنی در  این دیدار تاکید کرد که اعضای کمیته باید با استقلال کامل در مطابقت با قانون عمل نمایند و در اجراات خود باید اصل شایسته گی را بصورت شفاف رعایت کنند.

مطالب مرتبط