اعضای مشرنو جرگه خواهان معرفی وزیر دفاع به  مجلس نمایندگان شدند

مجلس نمایندگان افغانستان دیروز به اتفاق آرا فرمان تقنینی رییس جهمور را درمورد سرپرستی نهادهای امنیتی رد کرد. امروزاعضای مجلس سنا خواهان معرفی هرچه زودتر نامزد وزیر دفاع ازسوی دولت  برای کسب رای اعتماد به پارلمان شدند.

مشران جرگه

محمد آصف صدیقی معاون دوم مجلس سنا امروز  گفت  نداشتن وزیردفاع و ضعف مدیریت در این وزارت باعث افزایش جنگ و نا امنی در ۱۰ ولایت کشور شده است.

وی همچنان افزود دولت باید به ضعف مدیریتی که در وزارت دفاع وجود دارد، توجه کرده و فرد توانمند را  برای پست وزارت دفاع به پارلمان کشور معرفی کند.

قیس عضودیگر مجلس سنا می‌گوید وزیر دفاع باید مسلکی و دارای توان مدیریتی بالا باشد تا که بتواند با مدریت سالم برنامه کارا  جلوی تحرکات مخالفان مسلح وطالبان را بگیرد.

درهمین مورد  شماری دیگر از سناتوران گفتند از زمانی که معصوم استانیکزی از آغاز سال جاری به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی شده، ناامنی در ولایت های کشور افزایش یافته و گروه طالبان شماری از ولسوالی‌ها را در کنترول خود درآورده اند.

این درحالی است که رییس جهمورغنی  همواره در مراسم‌های رسمی از  مدیریت آقای استانیکزی در پست وزارت دفاع، حمایت کرده و مدیریت معصوم استنانیکزی را در وزارت دفاع سالم وقابل قبول خوانده است.

مطالب مرتبط