سازمان خبرنگاران بدون مرز : 110 خبرنگار در جهان در سال 2015 جان باخته اند

سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز در گزارش سالانه خویش از تلفات خبرنگاران در سطح جهان خبرداده این سازمان گفته در سال 2015 میلادی در جهان 110 خبرنگار  کشته شده اند.

016789146_30300

خبرنگاران بدون مرز گفته است، سال 2015 خونین‌ترین سال برای خبرنگاران جهان بوده است.

این سازمان از افزایش خشونت علیه خبرنگاران ابراز نگرانی کرده و گفته است درسطح جهان اقدام‌های برای کاهش خشونت علیه خبرنگاران به کار  گرفته نشده است.

در گزارش خبرنگاران بدون مرکز، کشورهای فرانسه، عراق و هندوستان از کشورهای درجه او تا سوم یاد شده که خبرنگاران در این کشورها  مورد خشونت قرار گرفته و جان باخته اند.

همچنان در گزارش این سازمان گفته شده در سال  2015 به تعداد 67 خبرنگار در جریان کارشان به قتل رسانده اند.

در سال جاری میلادی در ماه جنوری در فرانسه، بر دفتر هفته نامه چارلی ابدو حمله تهاجمی  انجام شد و از اثر آن شش خبرنگار این هفته نامه به قتل رسیدند.

بربنیاد گزارش خبرنگاران بدون مرز، در سال جاری میلادی 11 خبرنگار در عراق، 10 خبرنگار در سوریه و 9 خبرنگار درهندوستان و در کشورهای فرانسته، مکسیکو، یمن هرکدام هشت خبرنگار و در کشورهای هندوراس، فلپین هرکدام هفت خبرنگار به قتل رسیده اند.

کریستوفر سکرتر جنرال سازمان خبرنگاران بدون مرز در این گزارش گفته است باید یک میکانیزم حقوقی جهانی برای مصونیت خبرنگاران وجود داشته باشد تا خبرنگاران مورد خشونت قرار نگرفته از قربانی شدن آنها جلوگیری شود.

مطالب مرتبط