امضای تفاهم‌نامه کاریابی، برای دانشجویان دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی

دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی با برنامه حمایت از دانشگاه‌ها و انکشاف نیروی بشری افغانستان، در زمینه کاربایی به دانشجویانش تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

548117_403817283028440_374430085_n

این تفاهم به طور رسمی میان امان الله حمیدزی رییس دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی و ظاهر جبارخیل معاون برنامه حمایت از دانشگاه‌ها و انکشاف نیروهای بشری به امضا رسیده است.

رییس دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی گفته است دانشجویانی که فارغ دوره‌ها لیسانس و ماستری باشند بربنیاد این تفاهم نامه برای اشتغال شان به بخش خصوصی معرفی می‌شوند.

او همچنان توضیح داده، شرکت‌های خصوصی با در نظرداشت این‌که به کدام رشته کارمند ضرورت دارد ما دانشجویان فارغ همان رشته را برای آنها معرفی می‌کنیم.

ظاهر جبارخیل معاون برنامه حمایت از دانشگاه‌ها و انکشاف نیروی بشری افغانستان، گفت این برنامه گفت از سال گذشته شروع شده و اداره توسعه بین المللی امریکا (USAID) هزینه آن را می‌پردازد.

به گفته آقای جبارخیل تاکنون برنامه انکشاف بشری و حمایت از دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های طب کابل، تعلیم و تربیه استاد ربانی، دانشگاه پولی تخنیک کابل و هفت دانشگاه در ولایت‌های کشور در مورد برنامه‌هایش تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

تاکنون 48 فارغ دانشجو که واجد شرایط بوده اند از دوره آموزشی سه ماه برنامه انکشاف بشری و حمایت از دانشگاه‌ها فارغ گردیده و 9 نفر شان برای کار به بخش خصوصی استخدام گردیده اند.

مطالب مرتبط