چرخ بال مشکوک برای کمک به داعش در ننگرهار فرود می‌آید

ظاهرقدیر معاون مجلس نمایندگان افغانستان امروز در جلسه عمومی این مجلس بعضی از اطلاعات را که به گفته او نشان می‌دهد با افراد داعش درننگرهار همکاری می شود مطرح ساخت.

z.ga

او گفت چرخ‌بال ناشناس در مناطق مختلف ننگرهار نشست و پرواز می‌نماید و مقام‌های دولتی می‌گویند که این چرخ بال اجاره‌یی می‌باشند و به خاطر عوارض فنی نشست می‌کند.

آقای قدیر نشست این چرخ‌بال را مشکوک دانست و گفت در صورتی‌که باردیگر کدام چرخ بال‌ مشکوک دیگری در ننگرها فرود بیاید به افرادش دستور داده که به طرفش فیر کرده و منهدم کند.

همچنان ظاهر قدیر بخشی از مکتوب فرقه 201 سیلاب را خواند که در آن آمده « افراد تحریک لشکر اسلام مربوط منگل باغ، مقیم در مربوطات ولسوالی شینوار که قبلا توسط دولت کارت جواز مخصوص برای آنان توزیع شده بود، اکنون ۹۰ درصد آنان در ولسوالی نازیان و اچین به گروه داعش پیوسته‌اند».

او در این مورد گفت چند تن از افراد لشکر اسلام که در جنگ در روستای عبدالخیل ولسوالی اچین کشته شده اند کارت اقامتی را که دولت افغانستان برای آنها داده باخود داشته اند.

برعلاوه آقای قدیر گفت داعش پروژه‌یی است باید جایگزین طالبان باشد و هواپیماهای  مشکوک در ننگرهار هرگاه میان طالبان و داعش جنگ صورت می‌گیرد از داعش حمایت می‌کند.

این سخنان آقای قدیر درحالی ابراز می‌شود که چندی پیش مقام‌های نظامی امریکا هم گفته بودند داعش می‌خواهد ننگرهار را به عنوان پایگاه نظامی خویش مبدل سازد.

آقای قدیر پیش از این در دوم قوس در مجلس نمایندگان گفته بود که افرادی بلندپایه داعش در کابل زندگی می‌کنند و با افرادی از درون حکومت در ارتباط می‌باشند.

در مورد این سخنان او حکومت واکنش جدی نشان داد. رییس جمهور افغانستان کمیته ویژه‌یی را تشکیل داده که ادعاهای او را مورد بررسی قرار دهد.

همچنان ظاهر قدیر چند روز بعد از آن یک سی دی را به نمایندگان مجلس نشان داد که در آن اسنادی است که نشان می‌دهد با داعش همکاری می‌شود و اگر آن را افشا کند حکومت سقوط می‌کند.

دیروز رسانه‌ها گزارش دادند که افراد داعش بر یک پوسته مردمی که گفته شده مربوط ظاهر قدیر است حمله کرده، افراد آن پوسته چهار فرد وابسته به داعش سربریده اند.

ظاهر قدیر در ویدیوی که خبرگزاری پژواک نشر کرده سربریدن این افراد را تایید کرد و گفت این افراد بخاطری سربریده شده اند که فرزندان مردم  را سرمی‌برند و افرادی از این پوسته را کشته اند.

مطالب مرتبط