زمین لرزه شب گذشته در افغانستان باعث 12 زخمی و تخریب ده‌ها منزل گردید

شب گذشته نزدیک ساعت 12 شب یک زمین لرزه افغانستان، پاکستان  و هند را لرزاند و باعث زخمی شدن افراد و خسارات در افغانستان و پاکستان گردید.

زمین لرزه

این زلرزه دقیق ساعت 11:50 شب اتفاق افتاد و مرکز آن در ولسوالی زیباک ولایت بدخشان افغانستان بوده است.

در کابل باعث شد که مردم برای حفظ جان شان از خانه‌های شان بیرون شوند.

اداره زمین لرزه امریکا گفته است شدت این زمین لرزه 6.2 در جه ریشتر بوده است.

تاکنون از تلفات و خسارت نهایی آن در افغانستان گزارش نشده است.

اما سخنگوی والی ننگرهار، عطاالله خوگیانی گفته است از اثر این زمین لرزه 12 نفر از مناطق مختلف این ولایت به بیمارستان آورده شده و ده نفر شان که زخم سطحی برداشته اند، بعد از رسیدگی اولیه از بیمارستان خارج گردیده اند و دو نفر دیگر حالش خوب بوده و تحت تداوی قرار دارند.

نوید فروتن سخنگوی والی ولایت بدخشان در گفتگو با خبرگزاری افق گفت این زمین لرزه در بدخشان تلفات انسانی نداشته و اما باعث تلف شدن مواشی و تخریب منازل گردیده است.

به گفته فروتن این خسارت‌ها بیشتر در ولسوالی‌های بهارک و زیباک وارد شده است، در ولسوالی بهارت 20 خانه به طور کامل و 330 خانه به طور جزئی تخریب شده و در ولسوالی زیباک 34 خانه به طورکامل 230 خانه جزئی تخریب شده گردیده اند.

سخنگوی والی بدخشان تلفات مواشی ناشی از این زمین لرزه را در ولسوالی‌های بهارک و زیباک 30 مواشی بیان داشت.

خبرگزاری اشوستید پرس از قول مسوول اداره حوادث طبیعی پاکستان گزارش داده که زمین لرزه شب گذشته در شهر پشاور پاکستان باعث تخریب ساختمان‌ها و خانه‌های قدیمی گردیده و از اثر آن 17 نفر زخمی گردیده اند. اما آخرین گزارش از

دو ماه پیش نیز زمین لرزه به شدت 7.7 درجه ریشتر افغانستان، پاکستان و بخش‌های هند را تکات داد و این زمین لرزه در پاکستان و افغانستان باعث خسارت های زیاد و تلفات صدها نفرگردید.

مطالب مرتبط