صدر اعظم هند به خانه حامد کرزی رفت و داکتر عبدالله او را تا میدان هوایی همراهی کرد

حامد کرزی ريیس جمهور پیشین افغانستان  در دیدار با نخست وزیر هندنریندرا مودی از کمک­های همه جانبۀ این کشور طی سیزده سال گذشته، قدردانی و امتنان نمود.

به گزارش افق به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتى حامد کرزی دیدار نریندرا مودی و حامد کرزی که در خانه و دفتر کارش انجام گرفته است حامد کرزی ٬روابط میان مردم هند و افغانستان را تاریخی و دیرینه خواند و از تمامی کمک های کشور دوست قدر دانی کرد.1934046_906992686044786_28007376391418146_n

در این خبر نامه امده است٬ حامد کرزی، در دیدار با نریندرا مودی صدراعظم هند و هیئت همراهش گفت که روابط میان افغانستان و هندوستان کهن و دیرینه خواند و از حضور نریندرا مودی، در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای ملی افغانستان قدردانی نمود.

اقای کرزی را دراین دیدار محمد کریم خلیلی، معاون سابق حامد کرزی و بزرگان قومی، متنفذین و اعضای حکومت سابق نیز حضور داشتند.

اقای خلیلی در این دیدار گفته است که دوستی هند و افغانستان، ریشه های عمیق و محکمی دارد و هیچ مشکل و چالشی نمی­تواند دوستی میان مردم دو کشور را صدمه بزند و یا تهدید کند.

نریندرا مودی صدراعظم هند نیز ضمن ابراز خرسندی از سفرش به افغانستان، روابط میان دو کشور را دیرینه و تاریخی خواند و از نقش حامد کرزی در راستای تحکیم این روابط به نیکی یادآوری نمود.

قابل یاد اوری است که حامد کرزی، در مراسم افتتاح ساختمان جدید شورای ملی افغانستان که به کمک مالی  هندوستان اعمار گردیده حضور داشت.

اقای مودی هنگام ترک افغانستان در میدان هوایی حامد کرزی سه فروند هلی کوپتر را به دولت افغانتستان تسلیم نمود و این هلی کوپتر ها از کمک های بلاعوض هند به افغانستان است.

خاطر نشان کرد که اقای مودی را هنگام ترک افغانستان داکتر عبدالله عبدالله و شماری از اعضای کابینه افغانستان تا میدان هوایی همراهی کردند.

مطالب مرتبط