مودی صدر اعظم هند برای اولین بار به کابل امد

نارندرا مودی صدراعظم هند که برای دو روز به مسکو رفته بود٬  مسکو را به قصد کابل تر کرد و  ساعت ۵:۳۰ صبح امروز به کابل رسید.1891186_1080200928665540_5660283783339263276_n

به گزارش افق به نقل از  صفحه رسمی تویتر صدر اعظم هند٬ اقای مودی در صفحه تویتر رسمی خود نوشته است که برای یک روز  ساعت ۵ نیم  صبح روز جمعه به کابل رسیده است.

 آقای مودی  نوشته است که برای افتتاح ساختمان جدید شورای ملی افغانستان به کابل امده  و با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

صدر اعظم هند برای اولین بار به افغانستان آمده است  اقای مودی از این سفر خود ابراز خرسندی نموده و می گوید خوشحال است که در کابل با دوست های خود حضور دارد.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در گفتگویی تلفنی ضمن تاید این خبر به افق گفت: که برای استقبال از صدر اعظم هند حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به میدان هوایی بین المللی حامد کرزی رفته بود و سپس ریس جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری از اقای مودی استقبال کرد.

امروز قرار است ساختمان جدید شورای ملی کشور که با هزینه  و کمک دولت هند اعمار گردیده است به حضور صدر اعظم و ریس جمهور غنی و روسای دو مجلس افغانستان و نماینده گان مردم در این دو شورا ومقام های بلند پایه حکومتی و سفرای خارجی در افغانستان افتتاح کردد.

این در حال است که یکی از نمانیده کان مجلس که نمی خواست نامش در خبر اورده شود به افق گفت تاریخ برگزاری انتخابات دوره بعدی پارلمان ۱۷ سنبله سال ۱۳۹۶ تعین گردیده است.

اما مقام های رسمی کشور هنوز این تاریخ را تاید نگرده است.

مطالب مرتبط