سفیر پاکستان در کابل: کشورش برای برگزاری گفتگوهای صلح آماده است

سفیر پاکستان در کابل گفته است به زودی دور دوم گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان برگزاری می‌گردد و پاکستان در برگزاری آن آماده همکاری می‌باشد.

سفیرپاکستان در کابل

سیدابرار حسین سفیرپاکستان درکابل، همچنان گفته است تلاش‌ها در زمینه‌ی گفتگوهای صلح  نه تنها به نفع افغانستان بلکه به نفع کشورهای منطقه می‌باشد.

دور اول مذاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان در ماه اسد امسال در اسلام آباد برگزار گردید و در آن نمایندگان هر دو طرف و نمایندگانی از کشور پاکستان و چین نیز شرکت کرده بودند.

قرار بود دو دوم آن  دو هفته دیگر بعد از نشست دور اول برگزار گردیده که نشر خبرمرگ ملاعمر از سوی رسانه‌های پاکستان و افزایش حملات انتحاری در افغانستان و بخصوص در کابل باعث شد که دولت افغانستان از پاکستان به خاطر عدم همکاری صادقانه‌اش در مبارزه با تروریزم و پنهان نگهداشتن مرگ ملاعمر انتقاد کند. به این خطر دور دوم گفتگوهای صلح تاکنون برگزار نگردیده است.

در نشست قلب آسیا در اسلام آباد که رییس جمهور افغانستان نیز در آن شرکت کرده بود و در نشستی که آقای غنی با نمایندگان پاکستان، امریکا و چین داشت نمایندگان هرچهار کشور متعهد شدند که در برگزاری گفتگوهای صلح همکاری می‌نمایند.

همچنان چند روز پیش نیز خبرهای به نشر رسیده بود که راحیل شریف به افغانستان می‌آید و در مورد شروع گفتگوهای صلح و همکاری پاکستان دراین زمینه با مقام‌های افغانستانی گفتگو می‌نمایند.

با وجود این گفته‌ها از سوی مقام‌های پاکستان هنوز گفتگوهای صلح برگزار نگردیده است.

باتوجه به این که کشورهای امریکا، پاکستان و چین متعهد شده اند که در روند گفتگوهای صلح همکاری جدی می نمایند انتظار این است که این دور گفتگوهای صلح متفاوت و بهتر برگزار شود.

مطالب مرتبط