دیدار اشرف غنی با نخست وزیر، رییس پارلمان و نمایندگان بازرگانی آذربایجان

رییس جمهور محمد اشرف در سفرش به آذربایجان دیروز در اقامت‌گاهش با صدر اعظم، رییس پارلمان و نمایندگان شرکت‌های تجاری آن کشور دیدار کرده است.

ملاقات با صدر اعظم آذربایی جان (1)

در دیدار با صدر اعظم آن کشور هر دو مقام در مورد گسترش رابطه میان افغانسان و آذربایجان صحبت کرده اند.

پس از این دیدار، اشرف غنی با رییس پارلمان آذربایجان نیز دیدار کرده و آقای اوقتای سابر اسدوف رییس پارلمان آن کشور گفته است از گسترش روابط میان هردو کشور خوشنود است و  سفر اشرف غنی را به آذربایجان مهم توصیف کرده و گفته است امیدوار است که افغانستان از موقف آذربایجان در سازمان ملل حمایت کند.

رییس جمهور اشرف غنی این خواست او را تایید کرده و گفته  است افغانستان از موقف مشروع آذربایجان در محافل بین المللی حمایت خواهد کرد.

اشرف غنی گفته است ضمن آن که روابط سیاسی میان هردو کشور بیشتر شود باید هر دو کشور درعرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بیشتر تمرکز نمایند.

همچنان رییس جمهور از رییس پارلمان آذربایجان در این دیدار دعوت کرده که به افغانستان آمده با اعضای پارلمان و مقام‌های کشور دیدار نمایند.

برعلاوه، رییس جمهور با  نمایندگان شرکت‌ها و نهادهای تجاری آذربایجان نیز دیدار کرده به آنها از که فرصت‌های سرمایه گذاری در افغانستان یاد آور گردیده و  راهکارهای حل آسیب پذیری فعالیت‌های تجاری در افغانستان را با آنها تشریح نموده است.

در این نشست رییس جمهور گفته است زمینه‌های سرمایه گزاری درعرصه‌های زیربنایی، ساختمان، زراعت و استخراج معادن در افغانستان وجود دارد.

در زمینه‌ی تجارت با تاجران آذربایجان یاد آورد شده که تعرفه‌های گمرکی کشورهای همسایه اروپایی برصادرات افغانستان کم است، این وجه، امتیازی است افغانستان را کمک می‌کند که بازار صادرات خویش را گسترش دهد.

نمایندگان بازرگانی آذربایجان گفته است زمینه‌های سرمایه گزاری  از جمله در عرصه های استخراج مس، کارهای زیربنایی، فایبرنوری و برق در افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط