کمک‌های نظامی و غذای از طریق هوا به سربازان محاصره در سنگین

بیش از یک هفته می شود که در ولایت هلمند در ولسوالی سنگین جنگ شدید جریان دارد به گفته نظامیان در هلمند طالبان بر بخش‌های بیشتر این ولسوالی دست یافته و نیروهای دولتی در حال نبرد و عقب زدن طالبان از این ولسوالی هستند.

151222213118_helmand_624x351_afp_nocredit

این نیروهای که در مقابل طالبان می‌جنگند درحال محاصره از طرف طالبان هستند و طالبان نمی‌گذارند که مواد غذایی و امکانات برای آنها برسد.

مقام‌های نظامی گفته اند از طریق هوایی مهمات و امکانات غذایی برای سربازان در حال جنگ در هلمند فرستاده می‌شود.

محمدرادمنش سخنگوی وزارت دفاع ملی به خبرگزاری فر انسه گفته است:‌ «ما در حال پرتاب تدارکات شامل آذوقه، تجهیزات نظامی و مهمات برای حمایت از نیروها در سنگین هستیم».

 آقای رادمنش گفته است جنگ در اطراف ولسوالی سنگین جریان دارد اما این ولسوالی در تحت کنترول طالبان نیامده است.

اما شاهدان عینی درهلمند گفته اند به جز از مقر فرماندهی پولیس و بعضی از مجتمع‌های دولتی سایر بخش‌های این ولسوالی در تحت کنترول طالبان قرار گرفته است.

میزاخان والی هلمند گفته است ولسوالی سنگین هنوز در تحت کنترول دولت قرار داد اما معاون او گفته طالبان این ولسوالی را تصرف نموده است.

گفته می‌شود درجریان جنگ در ولسوالی سنگین،نیروهای نظامی افغانستان متحمل تلفات بیشتر شده است. بعضی از منابع خبری این تلفات را به تعداد 90 سرباز یاد کرده است،اما مقام‌های نظامی این مقدار تلفات را رد می‌کنند.

ولسوالی سنگین چندین بار به دست طالبان افتاده و دوباره نیروهای دولتی این ولسوالی از کنترول طالبان خارج ساخته اند.

طالبان در هلمند نفوذ زیاد دارد همه ساله وقتی که فصل سرما می‌رسد و بخاطر این‌که اقلیم این منطقه گرم است تحرکات طالبان در این ولایت بیشتر می‌شود.

در طول یک سال گذشته طالبان در این ولسوالی برعلیه نیروهای دولتی در حال جنگ بوده اند.

مطالب مرتبط