دو نفر از شش مسافر ربوده شده در غزنی از اسارت طالبان آزاد شدند

شش مسافر چند روز پیش در مسیر ولسوالی جاغوری در منطقه مشکی ولسوالی قره باغ و  مقر ولایت غزنی توسط افراد مسلح طالبان ربوده شدند.

آدم-ربایی-در-غزنی

سه تن از این مسافران از ولسوالی جاغوری سه نفر شان از ولسوالی مالستان می‌باشند و آنها در هنگام مسافرت به شهر غزنی ربوده شدند.

 از جمع این مسافران دو تن، یک راننده و یک مسافر که از جاغوری هستند با وساطت بزرگان قومی ولسوالی‌های جاغوری، مقر و قره‌باغ دیروز آزاد گردیدند.

حسن رضا یوسفی یک نماینده شورای ولایتی غزنی آزادی مسافر را تایید کرده است.

طالبان در جریان یک هفته گذشته در ولایت غزنی، میدان وردک و غور 12 غیر نظامی را بازداشت کردند.

در این جمع نصرالله صادقی زاده نیلی نماینده دایکندی هم شامل بوده است. آقای نیلی به خبرنگاران گفته او هنگام رفتن به دایکندی از ولسوالی جلریز میدان وردک توسط طالبان، همراه یک نفردیگر بازداشت شدند  و بعد از 9 ساعت خودش موفق به فرار گردیده اما فردی که همرایش بوده در نزد طالبان می‌باشد.

 در ولایت غور چهار بزرگ قومی و یک داکتر توسط طالبان مسلح را بازداشت شدند اما  معلوماتی در مورد این‌که این فراد در بازداشت طالبان هستند و یا آزاد گردیده اند در یافت نگردیده است.

از شش مسافر در ولایت غزنی دو نفرش درحالی آزاد شده اند که در حدود یک ماه پیش طالبان مسلح ده مسافر دیگر را در نزدیکی شاه جوی ولایت زابل ربودند اما تاکنون که یک ماه می‌گذرد از سرنوشت آنها خبری نیست.

مطالب مرتبط