بریتانیا به ولایت هلمند افغانستان نیرو می‌فرستد

مقام‌های نظامی بریتانیا اعلام کرده اند که این کشور در نظر دارد تا برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان، به ولایت هلمند این کشور سی نظامی بفرستد.

article-2258845-16A61618000005DC-38_634x423هدف از اعزام این نیروها همكاری نیروهای محلی برای پس‌گیری بخش‌هایی از ولسوالی سنگین است كه اخیرن به دست طالبان سقوط كرده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان گفته است که این نیروها به نظامیان ناتو مستقر در این ولایت کمک خواهند کرد.

عملیات نظامی مشترک در مربوطات ولسوالی سنگین ولایت هلمند هنوز آغاز نشده؛ اما حمایت قاطع بارها گفته است در صورت درخواست دولت کابل، اقدام نظامی علیه طالبان خواهند کرد.

اما نشریه تایمز گزارش داده است كه فرستادن نیروی سی نفری نظامی بریتانیایی به هدف كمك به نیروهای ویژه امریكا و ارتش افغانستان برای پس‌گیری ولسوالی سنگین از چنگ طالبان است.

آخرین گزارش‌ها از ولایت هلمند حاکی است که درگیری در شماری از ساحات این ولایت همچنان به شدت جریان دارد.

پیشتر مقام‌های محلی هلمند گزارش دادند که ساختمان ولسوالی، فرماندهی امنیه و ریاست امنیت ملی این ولسوالی به دست طالبان افتاده اند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. جنرال مرادعلی مراد طالب کش به هلمند رسید انشاالله این فرزند اصیل وطن بحساب پنجابی و غلام هایشان میرسد باید دولت بخیر از هلمند پیروز آمد رتبه ستر جنرال را برایش بدون تعبیض لسانی و منطقوی منظور نماهید چرادر کندوز حمات زیاد کشید اما کسی برایش امتیاز روی تعصبات لسانی وقومی نداد. حاجی صبور