۵ مسلمان در حمله افراد مسلح در کنیا کشته و زخمی شدند

براساس گزارش رسانه‌های محلی کنیا، شب گذشته یک موتر مسافربری که تمام سرنشینان آن مسلمان و مسیحی بودند، مورد حمله افراد مسلح افراط‌گرا قرار گرفت.

aptopix-kenya-attackمسلمانان کنیایی که از شهر نایروبی به سوی شهر ماندرا در حرکت بودند در نزدیکی روستای ال واک در شما شرق این کشور با کمین افراد مسلح روبرو شدند.

به نقل از شاهدان عینی افراد مسلح می‌خواستند مسلمانان را از مسیحیان جدا کند؛ اما مسلمانان اجازه‌ی این کار را ندادند و از مسیحیان محافظت کردند.

یک مقام‌ محلی به رسانه‌های این کشور گفته است که مسافران از پیکارجویان خواستند که “یا همه ما را بکشید یا همه را آزاد کنید.”

این مسافران از شهر نایروبی در بایتخت به سوی شهر ماندرا در حرکت بودند که در اثر تیراندازی افراد مسلح دو نفر کشته و سه نفر دیگه زخمی شده اند.

گروه الشباب که در سومالی فعالیت دارد، مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این گروه حملات تروریستی متعددی را در شمال شرق کنیا انجام داده است.

گروه الشباب در حمله مسلحانه ماه اپریل سال گذشته به دانشگاه گارسیا، با جدا کردن مسلمانان از مسیحیان، ۱۴۸ نفر را کشته است.

این گروه در یک رویداد دیگر در سال گذشته در نزدیکی شهر ماندرا ۲۸ غیر نظامی را کشتند که برای تعطیلات کریسمس به نایروبی می‌رفتند.

یک کارمند شرکت مسافربری به رسانه‌ها گفته است که دو نفر زمانی کشته شدند که قصد فرار از نزد افراد مسلح را داشتند.

الشباب از زمانی که نیروهای کنیایی در اکتبر ۲۰۱۱ وارد سومالیا شدند تا به شکست دادن این گروه کمک کنند با کنیا در جنگ بوده است.

مطالب مرتبط