یک عضو مجلس داشتن محافظان خیالی نمایندگان پارلمان را افشاکرد

یک عضو مجلس نمایندگان تخطی شماری از نمایندگان مجلس را در داشتن محافظان بیشتر افشا کرد.

17-nasiri-maidan-wardak

غلام حسین ناصری نماینده میدان ورک در مجلس نمایندگان دیروز دوشنبه در نشست عمومی پارلمان فهرستی از نام‌های نمایندگانی که بیشتر از حد قانونی محافظ دارند افشا کرد.

در این فهرست شماری از نمایندگان پارلمان بیشتر از دو محافظ دارند که به طور قانونی برای شان در نظرگرفته شده است.

در فهرستی که از سوی غلام حسین ناصری افشا گردیده،ملاترده خیل محمدی 30 محافظ، ملاعزت الله عاطف ۲۳، داوود کلکانی ۱۰، حبیبه دانش، احمدشاه رمضان، فرهاد صدیقی هر یک۷ محافظ ، سید منصور نادری، میردادخان نجرابی و شایسته باز ناصری هر یک ۶ محافظ ، صفورا نیازی، اسحاق رهگذر، احمد بهزاد، فوزیه کوفی هرکدام ۵ محافظ ، قیس حسن، عبیدالله بارکزی، عبدالستار خواصی و رنگینه کارگر هر یک ۴ محافظ ، ناجیه ایماق و حمیدالله توخی هر یک ۳ محافظ خیالی دارند.
میربدخان منگل، شریفی بلخابی، صفورا ایلخانی، جنرال نقیب الله، عبدالصبور خدمت، حسن صحرایی، فقیرزاده، موسی خان نصرت، حبیب افغان و فهیمه سادات هر کدام ۲ محافظ خیالی دارند. شیرولی وردک و هیلی ارشاد نیز هر کدام یک محافظ خیالی در وزارت داخله دارند.

گفته می‌شود آقای ناصری این فهرست را از میرزا محمد یارمند، معین پشین وزارت داخله گرفته است.

آقای ناصری با انتقاد از نمایندگانی که محافظ خیالی دارد گفته است: «شماری از نمایندگان مجلس امتیاز خواهی می‌کنند ولی بدنامی‌اش به پای همه‌ی مجلس می‌ریزد و تا زمانی که نمایندگان مجلس خود را اصلاح نکنند، مجلس نمی‌تواند مظهر اراده مردم شود».

صالح محمد صالح یک عضو دیگر مجلس نمایندگان گفته است برعلاوه این تخطی نمایندگان مجلس،  شماری از نمایندگان مجلس از موترهای امنتیی استفاده شخصی می‌نمایند.

اما نمایندگانی که نام‌های شان گرفته شده این فهرست را نادرست خوانده اند. عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نشر این فهرست را نادرست و عمل خصمانه خوانده و گفته است باید این فهرست در ابتدا از سوی هیئت اداری مورد بررسی قرار می‌گرفت و بعد به نشر می‌رسید. پیش از این یک نهاد تحقیقانی در گزارشی گفته بود 130 هزار از سربازان پولیس که در ادارات وزارت داخله ثبت می‌باشند خیالی می‌باشد.

نه تنها در تشکیلات پولیس بست‌های آن به طورغیرقانونی به نام‌های خیالی پرگردیده بلکه این نوع از فساد در بیشتر وزارت خانه‌ها وجود دارد.

مطالب مرتبط