19 نفر از مخالفان مسلح شورشی دولت افغانستان با تمام تسلیحات نظامی خود به نیروهای امنیتی تسلیم شدند

19 نفر از مخالفان مسلح شورشی که در حملات مسلحانه، بمب گذاری و ایجاد ناامنی در ولایت هرات افغانستان دست داشتند و بر ضد نیروهای دولتی افغان می جنگیدند، تسلیم شدند.

به گزارش افق، ˈشیر افضل پویلˈ سخنگوی کمیته صلح ولایت هرات امروز یکشنبه 12 جنوری 2014 به رسانه های افغانستان، گفت: 19 نفر از افراد مسلح عضو دو گروه مخالف دولت افغانستان درولسوالی های ˈکرخ و چشت ˈ ولایت هرات به روند صلح افغانستان پیوستند.

سخنگوی کمیته صلح ولایت هرات افزود: اعضای این دو گرو پیش از این در ولسوالی های  کرخ و چشت بر ضد نیروهای دولتی می جنگیدند و در عملیات های خرابکارانه و بمب گذاری ها دست داشتند.

پویل افزود: افراد این دو گروه تحت قومندانی فضل احمد و عبدالقادر فعالیت می کردند که با ابراز ندامت به روند صلح افغانستان پیوستند.

هفته گذشته نیز 7 قومندان با 70 تن از نیروهای طالبان در ولایت بغلان افغانستان با به زمین گذاشتن سلاح، خود را تسلیم نیروهای امنیتی و دولت افغانستان کردند و به روند صلح  پیوستند.

این افراد در ولسوالی های  برکه، نهرین و بغلان مرکزی ولایت  بغلان علیه نیروهای افغان و خارجی می جنگیدند و در حملات تروریستی دست داشتند.

مولی اختر، یکی از این قومندان این گروه به رسانه ها گفت که از جنگ و خونریزی خسته شده و از پیوستن به روند صلح افغانستان خرسند است و تمام تلاش خود را برای آبادانی کشورش انجام خواهد داد.

برخی گزارشها حاکی است طی 2 سال اخیر بیش از 900 نفر از اعضای گروه طالبان در ولایت بغلان  سلاح های خود را تحویل داده اند و به روند صلح پیوسته اند.

مولوی حمیدالله معروف به ملا مومن و یکی از قومندان های ارشد گروه طالبان نیز هفته گذشته درولسوالی دهراود تسلیم شد و مقادیری سلاح و مواد منفجره همراه خود را به نیروهای امنیتی و پلیس  تحویل داد.

ملامومن نیز به رسانه ها گفت که نظامیان خارجی از ولایت ارزگان خارج شده اند و وی دیگر دلیلی برای مبارزه علیه نیروهای افغان و حملات تروریستی علیه آنان نمی بیند و علاقه مند نیست خون افغان ها به زمین ریخته شود.

مطالب مرتبط