نیروهای وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله افغانستان امنیت انتخابات را تامین می کنند

سخنگویان وزارت امور داخله و دفاع افغانستان امروز شنبه ۱۱ جنوری در نشست خبری مشترک در کابل اعلام کردند نیروهای افغان با اقتدار امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال ۹۳ افغانستان را تامین خواهند کرد.

به گزارش افق، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله  و ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی تاکید کردند نیروهای امنیتی افغانستان امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور را که یکی از مهم ترین رویدادهای افغانستان به شمار می رود، تامین خواهند کرد.

صدیقی در این نشست خبری گفت: وزات کشور و دفاع افغانستان با تمام امکانات برنامه ریزی کرده اند تا با همکاری کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان مهمترین رویداد سال 2014 افغانستان را مدیریت کنند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان افزود: هدف نیروهای امنیتی برگزاری انتخابات در سطح وسیع و با مشارکت سرتاسری افغان ها است که برای رسیدن به این هدف اقدامات زیادی طی شش ماه انجام شده است.

صدیقی تاکید کرد که تامین امنیت دست اندرکاران انتخابات، مراکز رای گیری و نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای استانی از برنامه های اصلی وزارت کشور افغانستان است.

وی از اجرای عملیات نظامی برای تامین امنیت انتخابات در استان های کنر، نورستان، لوگر، فاریاب و بدخشان خبر داد و افزود:تهدیدهای امنیتی در این مناطق یا از بین رفته و یا به حداقل ممکن رسیده است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: از 6هزار و 845 مرکز رای گیری که در سراسر افغانستان توسط کمیسیون انتخابات تعیین شده ، 6هزار و 431 مرکز که 93 درصد مجموع مراکز رای گیری می شود، از امنیت کامل برخوردار است.

وی توان نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس افغانستان را در غیر قابل مقایسه با سال 2009 دانست و گفت: افغان ها با خیالی آسوده به مراکز رای گیری مراجعه کنند و هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا امنیت آنان تامین شده است.

ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: فرماندهان بلند پایه ارتش برای تامین امنیت انتخابات به کابل فرا خوانده شده بودند و هماهنگی های لازم برای تامین امنیت انجام شده است.

ژنرال مراد علی مراد فرمانده نیروهای زمینی ارتش افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: تلاش های مشترک ادامه دارد و امنیت انتخابات تامین است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان فروردین 93 در سراسر افغانستان برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط