پاسپورت‌های جعلی منبع  درآمد برای گروه داعش

گزارش‌های  نشر شده در  رسانه‌های خارجی  نشان می‌دهد که  دولت اسلامی مسوم به داعش  ده‌هزار پاسپورت‌های جعلی را  تهیه کرده است.

53040607_621132_399

نشریه  آلمانی «ولت ام زونتاگ» در گزارش خود نگاشته است ، افراط‌گرایان ملیشه‌های تروریست  دولت اسلامی در شهرهای متعدد سوریه،عراق و لبنان ادارات رسمی این کشورها دست یافته باشند، این گروه از این طریق به  پاسورت‌های سفید و نیز ماشین‌های چاپ اسناد سفر دسترسی یافته اند.

به نقل از نشریه ولت ام زونتاگ  دولت  اسلامی با فروش پاسپورت‌های جعلی در بازار سیاه به تجارت پر رونقی دست یافته و به این وسیله پول هنگفتی را به دست می‌آورد.

این نوع پاسپورت‌های جعلی را می‌توان در بازار سیاه در بدل ۱۵۰۰ دالر به دست آورد.

در همین حال اداره مرزی فرانتکس در مورد استفاده اسناد جعلی سفر برای ماموران امنیتی هشدار داده است و  اداره امنیتی هراس دارند  که افراط گریان دولت  اسلامی  از این پاسپورت‌ها استفاده می‌کنند تا عاملین حملات تروریستی را  به عنوان مهاجر به سوی اروپا قاچاق کنند.

فابریس لگری رییس اداره امنیت مرزی  فرانتکس دراین ارتباط به خبرنگاران گفته است « گروه بزرگ انسانه‌ها که در زمان حاضر بدون کنترول به اروپا سفر می‌کنند، که مسلما خطرات امنیتی را نیز به وجود می آورد».

وی همچنان می‌گوید ماموران امنیتی ما شدیدا اسناد مهاجرین را کنترو می‌کنند،اما با آن هم  نمیشه گفت که مهاجرین با اسناد جعلی و یا دزدیده  به سوی اروپا می‌آیند، یک مهاجر سوری که  کشورش در آتش جنگ می‌سوزد،مشکل است  بدانیم که این اسناد از سوی اداره رسمی صادر شده یا دزدیده شده است.

نشریه  ولت زونتاگ در گزارش خود نوشته است که  یک اداره استخباراتی خارجی به تازه‌گی، به  ادارات مرزی آلمانی یک فهرست از نمره‌های پاسپورت‌هایی را در اختیار اداره های مرزی‌آلمانی قرار داده است که  میلشه‌های دولت اسلامی درالرقه دزدیده اند.

به گزاش این نشریه  این اسنادها در میان  سیستم اطلاعاتی شنگن مورد بررسی قرار می‌گیرد  تا از نفوذ عاملین حملات تروریستی دیگر در اروپا جلوگیری شود.

مطالب مرتبط