نامه‌ی سرگشاده‌ی معاون والی هلمند به رییس جمهور غنی

محمد جان رسولیار، معاون والی هلمند با انتقاد از عملکرد دولت مرکزی به رسیدگی در مورد وضعیت بحرانی هلمند نامه‌ی سرگشاده به رییس جمهور غنی نوشت.

_77845261_024012497-1او که نامه‌اش را در صفحه‌ی فیسبوکش منتشر کرده نگاشته است که در دو روز گذشته نود سرباز در جنگ با طالبان کشته شده اند.

درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی از دو روز به این سو در ولسوالی های سنگین و گرشک ولایت هلمند ادامه دارد.

محمدجان رسول یار معاون والی هلمند هشدار داده که این ولسوالی ها در خطر سقوط قرار دارند.

آقای رسولیار با انتقاد از عدم پشتیانی مقام‌های مرکزی از هلمند از رییس جمهور غنی خواسته که هرچه زودتر اقداماتی را در مورد این ولایت روی دست بگیرد.

آقای رسول یار نوشته چون اطلاعات از مجرای رسمی و اداری به آقای رئیس جمهور آنطور که باید، نمی‌رسد او نوشتن در صفحه فیسبوک را انتخاب کرده است.

ارگ ریاست جمهوری تا اکنون در این مورد واکنشی ندارد؛ اما گزارش‌ها از وضعیت بحرانی شماری از ساحات ولایت همند حاکی است.

یک مقام محلی از ولسوالی گرشک که نخواست نامش در گزارش درج شود می‌گوید در درگیری های دو روز گذشته در این ولسوالی پانزده پاسگاه امنیتی به دست طالبان افتاده است.

یک کارمند از شفاخانه ولسوالی سنگین نیز گفته که بیش از صد کشته از ماموران امنیتی و هفده کشته از غیرنظامیان به این شفاخانه انتقال داده شده است.

طالبان تاکنون در مورد این درگیری ها چیزی نگفته است.

دیشو، باغران و واشیر سه ولسوالی ولایت هلمند است که کاملا در کنترل طالبان است. این گروه در بسیاری از ولسوالی های دیگر این ولایت نیز حضور دارد و با نیروهای امنیتی درگیر است.

مطالب مرتبط