طالبان یک جوان را  دربغلان دره زدند

گروه طالبان از آغاز سال جاری  بخش‌هایی از ولسوالی  دند غوری را  در  کنترول خود داردند و قوانین سخت گیرانه‌ را بر باشندگان این ولسوالی  وضع کرده اند.

شماری از باشندگان ولسوالی دند غوری از دره زدن یک جوان از سوی  گروه طالبان دراین  ولسوالی خبر داده اند.

طالبان15

یک باشنده  ولسوالی دند غوری که نخواست  نامش در گزارش ذکر شود، به خبرگزاری افق گفت  طالبان در یک دادگاه صحرایی یک جوان را به  جرم شراب خوری ۶۰ دره زدند.

وی همچنان می‌گوید این جوان که ازسوی طالبان دره زده شده، فرزند یکی از برزگان قومی این ولسوالی است.

صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان ، عدم همانگی میان نیروهای امنیتی،نبود فرمانده پولیس دراین ولسوالی و کمبود تجهیزات نظامی را ازعوامل مهم نیرومند شدن طالبان و افزایش خشونت‌های این گروه دراین ولسوالی عنوان کرده است.

در همین حال عبدالرشیدبشیر، سرپرست فرماندهی پولیس ولایت بغلان، با آن‌که در مورد  محکه صحرایی گروه طالبان دراین ولسوالی  چیزی نمی‌گوید،اما  از راندازی عملیات نظامی و نابودی طالبان در روزهای آینده  خبر داده است.

باشندگان  دند غوری همچنان  می‌گویند که دو روز بیش نیز گروه طالبان دو تن از اعضای یک خانواده را به اتهام همکاری با دولت  دراین ولسوالی تیرباران کرده است.

گروه طالبان در ولسوالی دند غوری، قوانین سخت گیرانه‌ای مانند ممنوع بودن موسقی  و رقص در مراسم عروسی، تعیین نرخ نامه و داشتن ریش را بر باشندگان این ولسوالی وضع کرده است.

همچنان طالبان سه روز پیش نیز طالبان در ولایت غزنی نیز چند جوان را به اتهام نماز نخواندند دره زدند و دو روز پیش یک جوان را در ولایت غور به طور وحشیانه کشته مثله کردند.

مطالب مرتبط