رییس ستاد ارتش پاکستان به کابل می‌آید

منابعی در ارتش پاکستان گزارش داده اند که قرار است راحیل شریف، رییس ستاد ارتش این کشور به کابل سفر کند.

676465-coas-1393433033-277-640x480گفته شده که آقای شریف اواخل ماه جاری میلادی به کابل سفر می‌کند تا در مورد از سر گیری مذاکرات صلح با مقام‌های دولت افغانستان گفت‌وگو کند.

منابع ارتش پاکستان روز گذشته با تایید این خبر، گفته اند که زمان دقیق سفر جنرال راحیل شریف به کابل نهایی شده اما به دلیل مسایل امنیتی، اعلام نخواهد شد.

روز جمعه گذشته جلسه مهمی در اسلام آباد با حضور عالی ترین مقام های دولت، ارتش و نهادهای اطلاعات و امنیت پاکستان از جمله محمد نواز شریف نخست وزیر، جنرال راحیل شریف فرمانده ارتش، جنرال رضوان اختر رییس دستگاه اطلاعات و برخی وزیران کابینه درخصوص مسایل امنیتی کشور و موضوع افغانستان تشکیل شد و درباره زمان سفر جنرال راحیل شریف به کابل نیز در این جلسه تصمیم گیری شد.

در این جلسه همچنین موضوع پیوستن پاکستان به ایتلاف جدید عربستان میزان مشارکت اسلام آباد در این ایتلاف هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قرار بود جنرال راحیل شریف قبل از برگزاری کنفرانس ‘قلب آسیا’ که حدود 10 روز پیش به میزبانی اسلام آباد انجام شد، به کابل سفر کند اما تنش ها در روابط میان دو کشور همسایه مانع از انجام این سفر شد.

حضور اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در کنفرانس قلب آسیا و دیدارهایی که وی با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه این کنفرانس انجام داد، تا حدودی باعث کاسته شدن از تنش های اخیر میان کابل و اسلام آباد شده است.

مطالب مرتبط