افغانستان نامزد دریافت جایزه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای فوتبال جوانمردانه در سال2013 شد

فدراسیون جهانی فوتبال ˈفیفاˈ از افغانستان برای این اولین بار در تاریخ ورزشی این کشور به عنوان نامزد دریافت جایزه بازی جوانمردانه سال 2013، نام برد.

به گزارش افق، فدراسیون فوتبال افغانستان امروز شنبه ۱۱ جنوری ۲۰۱۴ اعلام کرد فدراسیون جهانی فوتبال ˈفیفاˈ از افغانستان به عنوان نامزد دریافت جایزه فوتبال جوانمردانه در سال 2013 نام برده است.

بر اساس این گزارش قرار است در مراسم انتخاب برترینهای فوتبال سال 2013 جهان که روز دوشنبه در سوئیس برگزار می شود، جوایز برترینهای فوتبال جهان اهدا شود.

فدراسیون فوتبال افغانستان افزود:کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال و سید علی رضا آقازاده دبیر فدرسیون فوتبال افغانستان در این مراسم حضور خواهند داشت.

کارشناسان ورزشی افغانستان حضور  در کنار دیگر کشورهای صاحب نام فوتبال را یک دستاورد بزرگ برای ورزش افغانستان  می دانند.

سید رضا حسینی از کارشناسان ورزشی افغانستان در گفت وگو با افق موفقیت تیم ملی فوتبال افغانستان در بازیهای جنوب آسیا و کسب عنوان قهرمان این رقابتها، برگزاری کلاسهای آموزشی معتبر مربیگری فوتبال و توجه به ارتقای ظرفیت تیمهای پایه در این کشور را از مهمترین دستاوردهای سال 2013 فوتبال افغانستان دانست.

حسینی گفت: حضور نام افغانستان به عنوان یکی از نامزدان دریافت جایزه در کنار دیگر نامهای معتبر فوتبال جهان به سادگی به دست نیامده و فیفا با توجه به تمامی فعالیتهای فوتبالی کشورمان در سال گذشته به این نتیجه رسیده است که افغانستان شایسته دریافت جایزه بوده است.

مطالب مرتبط