پنج‌مقام متهم به فساد در ولایت غور ممنوع الخروج شدند

سیما جوینده والی ولایت غور در یک اقدام بی‌سابقه پنج تن از مقام‌های ارشد این ولایت را که متهم به فساد مالی هستند و در هفته پیش به سارنوالی معرفی کرد بودند را ممنوع الخروج کرده است.

ghor

والی غور در یک کنفرانس خبری در هفته پیش محمد امین توخی معاون خودش، غلام پیمان رییس مالی و اداری، محمد یوسف دانیار مستوفی و تاج محمد مدیرتدارکات در پروژه ساختمانی ولایت غور به دلیل سو استفاده در پنج پروژه ساختمانی این ولایت به سارنوالی معرفی کرد.

در پی‌آن اکنون والی غور به نقل از خبرگزاری پژواک با یک مکتوب رسمی این فراد را ممنوع الخروج کرده به مقام‌های مسوول امنیتی دستور داده که تا ختم روند تحقیق از این افراد و ختم پرونده آن در دادگاه نگذارند که این افراد از ولایت غور خارج شوند.

همچنان دادگاه استیناف غور نیز درمکتوبی گفته است افراد متهم نمی‌توانند غور را ترک کنند.

اما این پنج نفر که متهم به فساد می باشند و از سوی والی غورممنوع الخروج گردیده اند اتهام‌های فساد به خود شان را رد می‌کرده اند.

دانیار مستوفی ولایت غور اتهام سو استفاده مالی در پروژه‌های ساختمانی را رد کرده و گفته است حاضر است که در دادگاه از خودش دفاع کند.

بررسی‌های که ازسوی تیم پلان گذاری استراتژیک ولایت غور در سال گذشته انجام شده، این نهاد گفته است افرادی در ارگان های کلیدی ولایت غور در پروژه‌ها، اختلاس کرده اند و باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

بانو جوینده با وجودی که با مخالف‌های جدی رو برو می‌باشد اما این اقدام که پنج تن از کارمندان ارشد و به شمول معاون خودش  که متهم به اختلاس هستند به سارنوالی معرفی کرده است، یک اقدام بی‌مانند می‌باشد که تاکنون هیچ یکی از والی‌ها باوجودی که گزارش‌ها از سو استفاده و اختلاس در ولایت ها وجود دارد، این اقدام را نتوانسته اند.

با نو جوینده هنگامی معرفی این پنج کارمند متهم به فساد به سارنوالی گفته است «خواستم مبارزه با فساد را از دفتر خود آغاز نمايم و رياست‌هاى ديگرى را که در پروژه‌ها اختلاس نموده باشند نيز تحت پيگيرد قانونى قرار خواهم داد».

مطالب مرتبط