کمپیل:گروه داعش تلاش دارد ولایت ننگرهار را به پایگاه نظامی خویش مبدل سازد

جنرال کمپیل فرمانده نیروهای تاتو گفته است داعش تلاش دارد که ولایت ننگرهار به مرکز فعالیت‌اش در افغانستان و منطقه مبدل سازد.

n00065014-b

کمپیل این گفته‌ها را در گفتگو با خبرگزاری اسوشیتد پرس بیان کرده و گفته است شماری از جنگویان داعش از سوریه و عراق خواسته شده که در ننگرهار بروند  واین منطقه را به مرکز نظامی داعش در افغانستان و منطقه مبدل سازد.

به گفته او تاکنون چندین تن از جنگجویان این گروه درننگرهار جا بجا شده و با شورشیان افغانی متعهد گردیده اند.

این جنرال امریکایی گفته است هدف داعش از جا به کردن افرادش درننگرهار این است که از این منطقه استفاده کرده و ولایت خراسان خویش را تشکیل دهد.

این اظهارات جنرال کمپیل هرچند تازه نیست اما این اولین ابراز نگرانی از یک مقام ارشد نظامی ناتو از حضور داعش در افغانستان می‌باشد و به طور واضح گفته است که داعش درتلاش ایجاد مرکز نظامی در ننگرهار می‌باشد.

از یک سال به این طرف افراد منسوب به داعش در ولایت ننگرهار فعالیت را شروع کرده اند و  تاکنون روش‌های که افراد داعش در سوریه به کار می برند این افراد نیز در برخوردهایش با مردم و مخالفانش از آن کار گرفته است.

مردم ولایت های شرقی کشور چندماه پیش در یک همایش عمومی از خطر داعش در ولایت‌های شرقی  اعلام خطر کردند و از دولت خواستند که در برابر نفوذ این گروه مقابله کند.

ظاهر قدیر معاون مجلس نمایندگان باری در مجلس گفت اگر دولت در مقابل داعش اقدام نکند خود او برای مقابله با آن به ننگرهار می‌رود و نیروتشکیل می‌دهد.

آقای قدیر بعد از آن به ننگرهار رفت و تلاش کرد که نیروی را تشکیل دهد که با افراد داعش مقابله کند و بعد از سه ماه به کابل آن بار دیگر در مجلس نمایندگان در مورد داعش سخن گفت و از دولت شکایت کرد که با او در ایجاد نیروی مبارزه علیه داعش همکاری نکرده است و گفت اسنادی را در دست دارد که شماری از افراد داعش در کابل زندگی می‌نمایند و با افرادی در حکومت در ارتباط می‌باشند.

حکومت این گفته های آقای قدیر را بی‌اساس خواند و یک هیات را تشکیل داد که ادعای او را مطابق به اسنادی که در دست دارد مورد بررسی قرار دهد. اما تاکنون این هیات در مورد نتایج کارش چیزی را به رسانه‌ها شریک نساخته است.

مطالب مرتبط