19 طالب مسلح در یک کمین نیروهای امنیتی در غزنی از پا در آمدند

یک گروپ از طالبان همگامی که برای انجام عملیات در ولسوالی قره باغ غزنی می‌رفتند در مسیر راه با کمین نیروهای امنیتی رو برو شدند و در این کمین 19 طالب مسلح کشته شدند.

ANOP

 محمد علی احمدی معاون والی غزنی، کشته شدن طالبان را تایید کرده و گفته است این طالبان از ولسوالی آب بند برای حمله به ولسوالی قره باغ می‌رفتند که در مسیر راه نیروهای پولیس آنها را کمین کردند و بر اثر آن 19 طالب به شمول دو فرمانده آنها کشته شدند.

به گفته این منبع، از این طالبان کشته شده 2 میل دهشکه، یک میل توپ دی سی، دو عراده موتر و چندین اسلحه سبک و سنگین دیگر بدست آمده است.

طالبان درحالی توجه به ولسوالی قره باغ کرده که یک هفته پیش ده پوسته جدید پولیس اربکی برای تامین امنیت راه این ولسوالی و ولسوالی جاغوری که از  قره باغ می‌گذرد  ایجاد شده است.

طالبان با ایجاد این پوسته‌های امنیتی ابراز مخالف کرده تا بتوانند آزاده فعالیت های شان را انجام بدهند.

طالبان در مسیر راه‌های ولسوالی‌های غزنی و به خصوص ولسوالی‌های که تحت کنترول دولت می‌باشند دست به بازرسی مسافران می‌زنند و در طول سیزده سال گذشته ده‌ها نفر را از موتر پایین کرده و کشته اند. در جریان امسال چندین گروگان‌گیری از سوی افراد مسلح در مسیر ولسوالی جاغوری صورت گرفت که یک مورد آن ربوده شدن هفت گروگان بود که در زابل برده شده و در آنجا سربریده شدند. آخرین مورد آن گروگان گرفتن ده مسافر هزاره از سوی یک فرمانده طالبان به نام ملا تقوا می باشد که آنها از منطقه ناورک میان قلات و مقر از موتر پایین کردند.  تاکنون از سرنوشت این مسافران که نزدیک به یک ماه از گروگان گرفته شدن آنها می‌گذرد، خبری نیست. دولت تاکنون در مورد رهایی آنها کاری نکرده است.

مطالب مرتبط