27 طالب مسلح به شمول پنج فرمانده آنها در قندز کشته شدند

مسوولان امنیتی در ولایت کندز می‌گویند در عملیات قطعه خاص کوماندی اردو، 27 تن از مخالفان مسلح کشته و 11 نفر دیگرشان اسیر و شش موتر و یک تانک آنها تخریب گردیده است.

30d810248fa130f1db3a9cd60db91a70_XL

این عملیات در ساعت 2 شب گذشته در شمال شرق قندز در منطقه کنم انجام شده است.

جنرال محی الدین غوری فرمانده فرقه 20 اردوی ملی گفته است بر اثر این حمله 27 طالب مسلح به شمول پنج فرمانده طالبان به نام‌های عصمت الله، ذبیح الله، سردارمیر و نور محمد کشته شدند.

به گفته این منبع برعلاوه 11 نفر آنها مجروح گردیده است و از طالبان 10 کلاشینکوف و مقداری از تجهیزات نظامی به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

جنرال غوری توضیح داده این عملیات به گونه‌ای انجام شده که ابتدا نیروهای امنیتی با هیلوکوپتر به محل حمله برده شده و بعد عملیات آغاز گردیده است و برعلاوه کشته و زخمی شدن ده‌ها طالب مسلح، دو رینجر، یک موترسراچه، و یک امبولانس طالبان تخریب گردیده و در جریان عملیات به مردم محل کدام آسیب نرسیده است.

باوجودی که نیروهای امنیتی در کندز این عملیات را برای سرکوب طالبان انجام داده اند اما فعالان مدنی این ولایت از آمادگی‌های طالبان برای حمله دوباره و پیشروی آنها در نزدیکی شهرکندز ابراز نگرانی می‌نمایند.

عارف مبشر یک فعال مدنی در قندز گفته است اطلاعاتی در مورد آمادگی طالبان برای حمله دوباره برشهر کندز، دریافت کرده و اگر این اطلاعات درست باشد باید عملیات برای سرکوب بیشتر طالبان راه اندازی شود.

به گفته این فعال مدنی، طالبان هم اکنون در نزدیکی شهرقندز در منطقه‌های حضرت سلطان، بوزتیموری چقر قشلاق فعالیت دارند دولت و نیروهای امنیتی باید در مناطق عملیات را انجام دهد.

اما محی‌الدین غوری فرمانده فرقه 20 اردو، از شروع عملیات تازه برای پاکسازی و سرکوب طالبان در اطراف شهر کندز خبرداده است و افزوده است درصورتی‌که طالبان فعالیت شان را متوقف نسازند نیروهای امنیتی با کمک نیروهای هوای خارجی حتا در فصل زمستان برای سرکوب آنها عملیات‌هایی را انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط