کمک شانزده میلیون دالری به اداره‌ی مبارزه با حوادث طبیعی

ویس برمک، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی سندی را امضا کرده است که بر اساس آن، یک نهاد خیریه خارجی نزدیک به شانزده میلیون دالر کمک می‌کند.

Untitled

آقای برمک گفته است که این پول برای تدابیر زمستان امسال به مصرف خواهد رسید.

وزیر دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی می‌گوید که از این کمک برای بلند بردن ظرفیت این نهاد و کاهش خطرات طبیعی هزینه خواهد شد.

برمک که خود در کابینه‌ی گذشته وزیر احیا و انکشاف دهات بود گفته است که در چهارده سال گذشته هیچ توجهی به بخش مبارزه با حوادث صورت نگرفته است.

او گفته که این نهاد باید از نو ساخته شود.

نهاد خیریه که به اداره‌ی مبارزه با حوادث کمک کرده، “افغان اید” نام دارد و مسوولان آن گفته که از تمام توان برای خدمات رسانی به مردم در فصل زمستان استفاده خواهند کرد.

چارلیس دیوی، مسوول عمومی این نهاد امروز به خبرنگاران گفت: “ما به کمک‌های خود به افغان ها و سایر موسسه های که با افغان ها همکاری دارند، ادامه خواهیم داد و تلاش داریم تا بودجه بخش های گوناگون را تامین کنیم. اکنون ما روی خدمات اساسی کار میکنیم، چه پروژه های زیر بنایی باشند وچه و آموزشی. همچنان ما توجه ویژه روی برنامه های بهداشتی و توسعه سکتور های بهداشتی، نیز خواهیم داشت.”

او با ابراز نگرانی می‌گوید در حال حاضر هزاران خانواده در بخش های کشور در معرض خطر قرار دارند و باید آمادگی ها برای رسیدگی به مشکلات آنان روی دست گرفته شود.

وزیر دولت در امور رسیده گی به رویدادهای طبیعی تاکید می‌کند در حال حاضر برنامه های را به اجرا گذاشته اند که  خطرات طبیعی را آسیب شناسی خواهد کرد.

بسیاری ها به این باور اند با انکه این اداره یکی از نهاد های مهم کلیدی به شمار می‌ورد اما برای کمک چندانی برای آسیب دیدگان نکرده است.

مطالب مرتبط