برگزاری سمینار آموزشی برای کارمندان اداره تفتیش وزارت داخله

وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای از برگزاری یک سمینا آموزشی در مورد تطبیق معیارهای مبارزه با فساد اداری برای کارمندان ریاست عمومی تفتیش این وزارت خبرداده است.

12346497_627186544085913_8076472452045978066_nدرخبرنامه آمده است این سمینار برای دور روز راه اندازی شده است. نورالحق علومی وزیرداخله در شروع این سمینار گفته است « با بلند رفتن ظرفیت‌های کاری و مسلکی اداره تفتیش وزارت داخله، این اداره قارمی‌گردد که از فساد جلوگیری نموده و کارایی اداره‌های دیگر وزارت داخله را در راستای اجرای درست وظایف شان بلند ببرد و به حکومت داری و تنفیذ قانون نقش کمک کند».

رحیم الله برهانی رییس عمومی تفتیش وزارت داخله، هدف از راه اندازی این سمینار را بهبود یافتن کارهای وزارت داخله معرفی کرده گفته است در این سمینار، راههای موثر تفتیش از امورات اداری وزارت داخله و ایجاد شفافیت به کارمندان آموزش داده می‌شودند.

برگزاری سمینار وبرنامه‌های آموزشی مسلکی برای کارمندان تفتیش وزارت داخله یک  می‌تواند یک گام خوب برای توانمندی کارمندان این اداره و تقویت حکومتداری خوب باشد.

هرچند در سیزده سال گذشته تغییرات در نحوه کار وزارتخانه‌ها به وجود آمده است، اما زمنیه‌های فساد و سو استفاده هم به گونه‌های مختلف افزایش و تغییر یافته است. آموزش‌های مسلکی در بخش نظارت و تفیش از الویت‌های مبارزه با فساد در افغانستان، می‌تواند باشد.

 

مطالب مرتبط