اشرف غنی: ترکمستان با افغانستان رسم همسایگی خوب را دنبال کرده است

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز پس از در مراسم افتتاح کارساخت «پایپ لین تاپی» در ترکمستان در کنفرانس«سیاست‌های بیطرفانه، همکاری‌های بین المللی در عرصه صلح، امنیت وپیشرفت» شرکت و سخنرانی نمود.

اشرف غنی در ترکمستان

دفتر ریاست جمهوری در مورد صحبت‌های رییس جمهور در این کنفرانس خبرداده است.

اشرف غنی در سخنرانی خویش از رابطه همکاری کشور ترکمستان با افغانستان ستایش کرده و گفته است ترکمستان برای افغانستان رسم همسایگی خوب را به اثبات رسانده در حالی‌که شماری از همسایه‌های افغانستان به جای افزایش همکاری، تروریزم صادر می‌کنند و اما ترکمستان دست همکاری پیش می‌نماید.

رییس جمهور ، سیاست ترکمستان را در زمینه‌ای تحکیم رابطه خوب با همسایه هایش نمونه و الگو برای کشورهای منطقه و جهان یاد کرده و گفته است این سیاست باعث رشد اقتصادی برای ترکمستان گردیده است و افزوده است سیاست بیطرفانه ترکمستان در منطقه باعث همکاری منطقه‌ای شده و دست آورهای خوبی را برای این کشور به ارمغان آورده است.

او همچنان در مورد تاریخچه‌ا‌ی رابط افغانستان و زمینه‌های آن یادآور شده گفت است، رابطه افغانستان با ترکمستان در زمنیه‌های تجارت، فرهنگ، پیشینه تاریخی دارد و ما می‌خواهیم با استفاده از فرصت‌ها این روابط را در زمنیه‌های یاد شده تجدید و تحکیم ببخشیم.

بعد از کنفرانس یاد شده از بیست و دومین سالروز سیاست بی‌طرفی ترکمستان در آن کشور نیز تجلیل گردیده و اشرف غنی همراه با رهبران دیگر کشورها در آن اشتراک نموده اند و به پاس دوستی با این کشور و حمایت از سیاست بی‌طرفانه و مبتنی برهمکاری ترکمستان اکلیل گل را در پای منار یاد بود آن گذاشته است.

مطالب مرتبط