تصفیه‌گاه‌های نفت در بلخ، به خاطر کمبود نفت خام فعالیت ندارند

مسوولان تجارت و صنایع ولایت بلخ می‌گویند به علت کمبود نفت خام و سیاست‌های نادرست دولت، فعالیت دو تصفیه‌گاه نفت در ولایت بلخ که در حیرتان موقعیت دارند متوقف شده است.

Kam-photo121-890x395_c

شیراحمد سپاهی رییس تجارت و صنایع بلخ گفت است این تصفیه گاه‌های نفت با هزینه‌ای یک میلیون دالر برای تصفیه نفت خام در داخل کشور به کار آغاز کرده بودند. اکنون به علت کمبود نفت خام و سیاست نا روشن دولت در حمایت از استخراج نفت کشور و یا تصفیه نفت خام  وارداتی در داخل کشور از کار بازمانده و بر اثر آن صدها کار بیکار گردیده اند.

رییس تجارت و صنایع بلخ گفته است، به خاطری که دولت سیاست روشن در مورد نفت خام و چگونگی وارد شدن آن ندارد، کنترول نفت خام را از بندر حیرتان متوقف کرده و بر اثر آن تصفیه خانه‌های نفت در این بندر از فعالیت بازمانده اند.

همچنان مسوولان تصفیه خانه‌های نفت نیز می‌گویند هرکدام از دستگاه‌های تصفیه‌کننده نفت در حیرتان قادر به تصفیه 45 هزار تن نفت خام هستند اما به خاطر کمبود مواد خام و تولید نشدن نفت در داخل کشور نمی‌توانند فعالیت کنند. آنها می‌گویند به خاطر ضایع نشدن سرمایه‌های شان که برای راه اندازی این دستگاه‌ها هزینه کرده اند ناگزیرهستند که فعالیت‌های شان را به خارج از کشور انتقال دهند.

مطالب مرتبط