مقام‌های نظامی در شمال: 400 جنگجوی خارجی در ولایت های شمالی فعالیت دارند

مقام‌های ارتش در شمال کشور در یک نشست خبری با خبرانگارا ن اعلام کردند که  ۴۰۰ جنگجوی خارجی در ولایت‌های شمال وشمال شرق کشور  حضور دارند و بر ضد دولت می‌جنگند .

BEB8530E-0249-439D-A4F7-025F9A1E7A5F_mw1024_s_n

جنرال حمید فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال گفته است ۴۰۰ جنگجوی خارجی که  پاکستانی، عربی، ازبکستانی و شهروندان کشورهای آسیای میانه هستند، در شمال و شمال شرق کشور به خصوص در بدخشان فعالیت‌های هراس افگنانه دارند ودر کنار جنگجویان خارجی  ۱۰ هزار جنگجوی داخلی درساختار ۱۱۷ گروه در برابر نیروهای امنیتی کشور درحال جنگ هستند.

وی همچنان می‌گوید که باندهای مافیا در شمال کشور با گروه‌های هراس افگن هماهنگی خوبی دارند  و ۲۰ درصد پول قاچاق و موادخدر را به گروه های هراس افگن اختصاص می‌دهند، از سوی  هم باندهای مافیا درتلاش هستند تا با خرید جنگ افزار برای مخالفان مسلح  زمینه‌ای  بیشتر قاچاق را در شمال کشور فراهم سازند.

فرمانده  قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید  امسال  تا اکنون ۷۰ عملیات نظامی بر مواضع گروه طالبان در شمال انجام شده که سه هزار مخالف مسلح کشته شده و ۲ هزار دیگر زخمی شده اند و بیش‌تر از ۱۵۰ شان بازداشت گردیده اند.

این مقام ارتش در مورد تلفات نیروهای  دولتی در شمال کشور جزییات ارایه نکرده  تنها می‌گوید تلفات نیروهای امنیتی در جنگ با طالبان کمتر از مخالفان است و  ماشین جنگی مخالفان درشمال و شمال شرق کشوراز کار افتاده است.

در همین حال اعضای شورای ولایتی و  شماری از خبرنگاران ولایت بلخ  در این نشست حمایت شان را از نیروهای امنیتی کشور اعلام کردند.

داکتر محمد افضل رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید که ما و شهروندان بلخ نیروهای امنیتی خود را تنها نمی‌گذاریم  و در کنار شان هستیم.

کاظم حیدری خبرنگار درولایت بلخ می‌گوید اگر ما امروز در فضای امن و با آرام فعالیت می‌کنیم، به خاطر تلاش‌های نیروهای امنیتی است ما به عنوان شهروندان این سرزمین از نیروهای امنیتی تقدیر می‌نماییم.

فرمانده ارتش در شمال کشور درحالی از آمادگی‌های کامل در مبارزه با گروه طالبان و گروه‌های شوریشی دیگر سخن می‌زند که طالبان در ولایت‌های بغلان، کندز،تخار و بدخشان، سمنگان ،بلخ، جوزجان، سرپل و فاریاب حضور گسترده دارند.

مطالب مرتبط