یک دانشجوی افغان به عنوان بهترین پژوهشگر خارجی در ایران انتخاب شد

هفته گذشته تجلیل و تقدیر از پژوهشگران وفناوران برتر  ولایت کرمان ایران در این ولایت برگزار گردید که بسم الله خرمی از میان دانشجویان خارجی در ولایت کرمان به عنوان بهترین  پژوهشگر خارجی انتخاب گردید.13940918000797_PhotoJ

به گزارش افق این مراسم که با حضور دکتور قره‌یاضی رییس پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران، طاهر رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان، و دیکر مسولین دانشگاه ها برگزار شد این دانشجویی افغانستانی توانست مقام نخست را از میان دانشجویان خارجی کسب  نماید.

این مراسم با حضور ۷۰دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل در این دانشکاه برگزار گردیده است.

بسم الله خرمی دانشجوی سمستر ۳ علوم سیاسی دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

اقای خرمی در گفتگویی به افق گفت او توانسته است با ارائه بیش از ۵ مقاله  ملی و بین‌المللی  افتخارات برای کشور  افغانستان کسب نماید.

این دانشجوی افغانی  می افزاید رتبه‌های برتر هشتمین همایش ملی، دومین همایش بین‌المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی، دومین کنفرانس گردشگری الکترونیکی ایران در محور آموزش و مهارت های انسانی، دومین کنفرانس ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات و مقاله نویس برتر روز جهانی پناهنده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد از جمله افتخارات وی می‌باشد.

بسم الله خرمی در ادامه ی گفتگو با افق تاکید می کند که او اراده کرده است به کمک خداوند و دعای مردم افغانستان بتواندبا تحصیل ورشد پایه های علمی خود در اینده پرچم افغانستان را بالاترین مدارج علمی به اهتزاز دراورد.

اقای خرمی در پایان از خانواده خود که همیشه او را در سخت ترین شرایط کمک نمود تا او بتواند با تحصیل خود در اینده مصدر خدمت برای انسان٬ مخصوصا ملت شریف افعانستان شود  قدر دانی کرد.

مطالب مرتبط