آغاز عملیات نظامی برای تصرف ولسوالی درقد تخار

مقام‌های امنیتی ولایت تخار از آغاز عملیات نظامی بر مواضع گروه طالبان در ولسوالی درقد این ولایت خبر داده اند.

محمد آقا داوود آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار به خبرنگاران گفته است عملیات نظامی  برای تصرف ولسوالی درقد از وجود طالبان  آغاز گردیده و به زودی این ولسوالی از دست طالبان خارج خواهد شد.

Afghan National Army (ANA) soldiers conduct a mine sweeping operation with German Bundeswehr army soldiers from the 263rd paratrooper unit of the International Security Assistance Force (ISAF) before being attacked by insurgents in Chahar Dara on the outskirts of Kunduz, December 16, 2009. A combat outpost of the German Bundeswehr was attacked by insurgents, leaving one German soldier seriously injured. REUTERS/Fabrizio Bensch (AFGHANISTAN - Tags: MILITARY CONFLICT)

آقای داوود می‌گوید در حال حاضر ۴۰ درصد ولسوالی درقد در کنترول نیروهای دولتی و ۶۰ درصد دیگر این ولسوالی در کنترول گروه طالبان است.

به گفته وی عملیات هوایی و زمینی  بر ضد طالبان در این ولسوالی آغاز شده است.

این مقام امنیتی تخار از حضور افرادی از گروه داعش نیز در ولسوالی اشکمش  این ولایت سخن گفته است.

گروه طالبان بعد از سقوط  ولایت کندز در ۶ میزان جاری در شمال شرق کشور، کنترول ولسوالی درقد ولایت تخار را تحت کنترول خود در آورند. اما مسوولان نیروهای امنیتی در آن زمان گفته بودند که به زودی عملیات نظامی راه اندازی می‌شود اما بعد از ماه‌ها تاخیر اکنون مسوولان امنیتی تخار از شروع عملیات برای پاکسازی این ولسوالی از طالبان سخن می‌گویند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. دا بله خوشحالی
    شوروی نا وقت فهمیده این یک واقیعت است که اتمر جاسوس ووطن فروش است بشمول ستانکزی به همین دلیل از پارلمان راي اعتماد نگرفت

    یک گانه شخصی که کر و کور است نمیداند و یا فهمیده خود را در کوچه حسن چپ میزند غنی است ملت افغان را پنجاه جای فروخته ماهم تا اندازه زیاد بی پروا و بی خبریم نواسه های ما هنوز در دنیا نیامده گرو و قرضدار هستند. حاجی صبور