مسوولان نظامی قندهارگزارش دقیق را در باره حمله مهاجمان انتحاری ترتیب دهند

معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی  به قندهار سفر کرده و از زخمی‌های و خرابه های بازاری ناشی از درگیری با مهاجمان انتحاری در نزدیکی میان هوایی چند روز پیش صورت گرفت دیدن کرد.

استانکزی

وزارت دفاع ملی خبرداده، معصوم استانکزی با زخمی های این درگیری در شفاخانه قول اردوی قندهار ملاقات کرده و از بازاری نزدیک قندهار که تخریب گردیده نیز دیدن نموده است.

به گفته این منبع مسوولان نظامی قندهار به آقای استانکزی گزارش کارکرد های شان را در مقابله با مهاجمان انتحاری داده اند. اما سرپرست وزارت دفاع ملی به آنها هدایت داده تا حادثه حمله مهاجمان انتحاری را در نزدیکی میدان هوایی قندهار به دقت بررسی کرده و گزارش دقیق را در ارتباط به آن به وزارت دفاع ملی ارسال نمایند.

ده مهاجم انتحاری  عصر روز سه شنبه در بازاری نزدیک میدان هوایی قندهار شدند و نیروهای امنیتی در برابر آنها مقابله را شروع کردند و بعد از ساعت‌ها درگیری تمامی انتحار کنندگان کشته شدند.

وزارت دفاع ملی در اعلامیه ای گفته بود بر اثر آن 37 نفر ملکی کشته و 35 دیگر زخمی شدند.

اما گزارش‌های دیگر، از کشته شدن نزدیک به صد فرد ملکی خبر داده اند.

حمله مهاجمان انتحاری در نزدیک میدان وهوایی قندهار و حمله شب گذشته مهاجمان انتحاری در مهمانخانه سفارت خانه هسپانیا در کابل پس از صحبت‌های نخست وزیرپاکستان در کنفرانس قلب آسیا در اسلام آباد که گفته بود « دشمن افغانستان دشمن پاکستان است» صورت گرفت است.

هرباری که پاکستان وعده داده که برای مقابله با تروریستان افغانستان را یاری می‌رساند بعد از آن، حملات انتحاری در افغانستان صورت گرفته است این مساله ذهنیت عامه را در افغانستان به گونه‌ای  تغییر داده که گویا پاکستان با هرباری که شعار همکاری در زمینه‌ای صلح و مقابله با تروریستان می‌زند در عمل به گونه‌ای دیگر  برخورد می‌کند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. دا بله خوشحالی
    شوروی نا وقت فهمیده این یک واقیعت است که اتمر جاسوس ووطن فروش است بشمول ستانکزی به همین دلیل از پارلمان راي اعتماد نگرفت

    یک گانه شخصی که کر و کور است نمیداند و یا فهمیده خود را در کوچه حسن چپ میزند غنی است ملت افغان را پنجاه جای فروخته ماهم تا اندازه زیاد بی پروا و بی خبریم نواسه های ما هنوز در دنیا نیامده گرو و قرضدار هستند. حاجی صبور